شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۰
خرداد

زبیر اوایل اسلام با زبیر که پسرش را دوست دارد فرق می کند. 
طلحه اوایل اسلام با طلحه کنار پول فرق می کند
بعضی از بازیگران یا چهره ها که دوستشان داشتیم ناگهان کنار اموال یا اولاد یا شهرت و غیره فرق می کنند. 
بعضی از نمایندگان قبل از مجلس با بعد از مجلس فرق می کنند. 
 فلان رییس جمهور  یا فلان انقلابی سالهای قبل با الان، بعد از گذشت سالها کنار بودن از قدرت،  فرق می کند.
همیشه یک خوب خوب نمی ماند اگر خودسازی نباشد. 

إِنَّمَا أَمْوَالُکُمْ وَأَوْلَادُکُمْ فِتْنَةٌ وَاللَّهُ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ
  اموال شما و فرزندانتان صرفاً (وسیله) آزمایشی (برای شما)یند، و خداست که نزد او پاداشی بزرگ است.
سوره التغابن آیه 15

امام باقر علیه السّلام یا امام صادق علیه السّلام: عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی دَاوُدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحَدِهِمَا علیه السلام قَالَ دَخَلَ رَجُلَانِ الْمَسْجِدَ أَحَدُهُمَا عَابِدٌ وَالْآخَرُ فَاسِقٌ فَخَرَجَا مِنَ الْمَسْجِدِ و َالْفَاسِقُ صِدِّیقٌ وَ الْعَابِدُ فَاسِقٌ وَ ذَلِک أَنَّهُ یدْخُلُ الْعَابِدُ الْمَسْجِدَ مُدِلًّا بِعِبَادَتِهِ یدِلُّ بِهَا فَتَکونُ فِکرَتُهُ فِی ذَلِک وَ تَکونُ فِکرَةُ الْفَاسِقِ فِی التَّنَدُّمِ عَلَی فِسْقِهِ و َیسْتَغْفِرُ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ مِمَّا صَنَعَ مِنَ الذُّنُوبِ؛ دو نفر وارد مسجد شدند در حالی که یکی عابد بود و دیگری فاسق سپس از مسجد خارج شدند در حالی که فاسق به مرتبه صدیقین رسیده بود و عابد فاسق گشته بود، زیرا عابد در حالی داخل مسجد شد که با فکر در عبادتش دچار ادلال بود ولی فکر فاسق در پشیمانی از کرده خود بود و از گناهان خود استغفار می کرد. (کافی، ج۲، ص۳۱۴)

این یعنی اهمیت خودسازی 
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ
  ای کسانی که ایمان آورده اید، به خودتان بپردازید. هر گاه شما هدایت یافتید، آن کس که گمراه شده است به شما زیانی نمی رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست. پس شما را از آنچه انجام می دادید، آگاه خواهد کرد.
سوره المائده آیه 105

نکاتی از تفسیر نور
 6- اوّل خودسازی، سپس جامعه سازی علیکم انفسکم 
 9- چنان باید تربیت شویم که فساد محیط و جامعه در ما تأثیر نگذارد. لایضرّکم 
 11- روحیّه ی خود را به خاطر انحراف دیگران از دست ندهیم علیکم انفسکم لایضرّکم من ضلّ 
 12- راه اسلام چنان منطقی و استوار است که شبهه و انحراف دیگران به آن خلل نمی رساند. لایضرّکم من ضلّ اذا اهتدیتم 
 13- گرچه منحرفان در کمین هستند، امّا راه مصونیّت یافتن، هدایت پذیری است لا یضرّکم من ضلّ اذا اهتدیتم 
 14- ایمان به معاد، عامل خودسازی است الی اللّه مرجعکم 

تمسک دایم به قرآن و عترت و نماز خوب و اول وقت، موعظه شنیدن از علما، یاد مرگ و زندگی مرگ آگاهانه و کلا خودسازی را فراموش نکنیم تا  قبل و بعدمان فرق نکند و بلکه بهتر هم شویم. 


هم نظارت درون یعنی تقوا (نماز) ، هم دستگیری محرومان (زکات) هم نظارت بیرون یعنی امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشیم. 

الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ
  همان کسانی که چون در زمین به آنان توانایی دهیم، نماز برپا میدارند و زکات میدهند و به کارهای پسندیده وامیدارند، و از کارهای ناپسند باز میدارند، و فرجام همه کارها از آنِ خداست.
سوره الحج آیه 41

خدایا ما را عاقبت بخیر کن

 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

 

  • شنگول العلما
۲۴
خرداد

 
ما با توجه به حرکات در نماز می‌توانیم بفهمیم بانوی الگو  چه ویژگی‌هایی دارد. آیا بانوی الگو بانویی است  که در برنامه عصر قدیم می‌آید پایش را از توی گوشش رد می‌کند و سر و ته می‌ایستد و حرکات نمایشی انجام می‌دهد؟
بعضی‌ها فکر می‌کنند گفته می‌شود بانوان ورزش نکنند. نه ورزش بکنند اما نه جلوی دوربین. اما نه جلوی داوران مردی که چهار طرف تشک در مسابقات بین‌الملل ایستاده‌اند و تمام برنامه ضبط می‌شود. 
ورزش متناسب با روحیه بانوان، در مکان مناسب بانوان. رعایت روح و مکان.

جایزه را خدا باید بدهد نه عصر قدیم و نه المپیک و نه مردم. 
حالا بپردازیم به نماز بانوان. نمازی که باید پنج نوبت ادا شود و حرکاتش جوری است که یعنی کلا بانو باید حیا از حرکاتش بریزد. این مدل حرکات در پنج نوبت نماز تمرین شود تا در کل زندگی پیاده شود.
حتی به نحوه‌ی ایستادن و نحوه فرود آمدن که آسانسوری فرود آید هم کار دارد.
قبل از آن دو آیه را ببینیم و بعد حدیث نماز بانوان:
خداوند بارها داستان حضرت موسی ع را در قرآن آورده اما ببینیم به چه نکاتی توجه شده. در بین آن همه نکات، به نحوه راه رفتن دختران شعیب ع اهمیت داده شده است. 
فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِی عَلَى اسْتِحْیَاءٍ..... 
 پس (چیزی نگذشت که) یکی از آن دو (زن) در حالی که با حیا و عفّت راه می رفت به نزد او آمد... 
سوره القصص آیه 25
اگر کلمه ((استحیاء(( را نکره ، - بدون الف و لام - آورد، برای رساندن عظمت آن حالت است ، و مراد از اینکه راه رفتنش بر ((استحیاء(( بوده ، این است که : عفت و نجابت از طرز راه رفتنش  پیدا بود(تفسیر المیزان ج16ص335)

یا در آیه زیر خداوند می فرماید:
...... وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ
... . و نیز پای خود را به گونه ای به زمین نکوبند که آنچه از زیور مخفی دارند آشکار شود. ای مؤمنان همگی به سوی خدا باز گردید و به درگاه خدا توبه کنید تا رستگار شوید.
سوره النور آیه 31

اما حدیث نماز بانوان 

پدرم (ره) از سعد بن عبد اللَّه، از محمّد بن اسماعیل، از عیسى بن محمّد، از محمّد بن ابى عمیر، از حمّاد بن عیسى از حریز بن عبد اللَّه، از زراره بن اعین، از حضرت ابى جعفر علیه السّلام، زراره مى‏گوید: محضر امام علیه السّلام عرض کردم: آیا بر زن اذان و اقامه هست؟
حضرت فرمودند: اگر زن اذان قبیله را مى ‏شنود هیچ فصلى از فصول اذان را لازم نیست بگوید و در غیر این صورت بیش از شهادتین بر او واجب نمى ‏باشد زیرا خداوند تبارک و تعالى به مردان فرموده: أَقِیمُوا الصَّلاةَ (نماز را بپا دارید) و به زنان نیز فرموده: اقمن الصلاة و اتین الزَّکاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ (نماز را بپا داشته و زکات را داده و خدا و رسولش را اطاعت نمایید).
زراره مى ‏گوید: سپس امام علیه السّلام فرمودند: هر گاه زن به نماز ایستاد دو قدم خود را جمع کرده و به هم بچسباند و سعى کند بین آنها فاصله قرار ندهد و نیز دستهایش را به خاطر برآمدگیهاى سینه ‏اش به سینه بچسباند و هنگامى که رکوع نمود دست‏ها را بالاى کاسه زانو روى رانها قرار دهد تا بدین وسیله زیاد خم نشده و پشتش بالا نرود و وقتى نشست روى کپل‏هایش نشیند نه آن طورى که مرد مى ‏نشیند و هر گاه به سجده رفت ابتداء زانوها را پیش از دستها بر زمین نهاده و بنشیند آنگاه به سجده رود در حالى که خود را به زمین چسبانده باشد و وقتى مى‏ نشیند رانها را به هم چسبانده و زانوها را از زمین بلند نماید و وقتى مى ‏خواهد بایستد دو دست را در دو طرف خود نهاده بدون این که پشت خود را بلند کند از میان درآید.
(علل الشرائع،ج‏2،ص : 355)
متن عربی حدیث 

أَبِی رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنِی سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِیلَ عَنْ عِیسَى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ حَرِیزِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْیَنَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قُلْتُ لَهُ الْمَرْأَةُ عَلَیْهَا أَذَانٌ وَ إِقَامَةٌ فَقَالَ إِنْ کَانَتْ تَسْمَعُ أَذَانَ الْقَبِیلَةِ فَلَیْسَ عَلَیْهَا شَیْ‏ءٌ وَ إِلَّا فَلَیْسَ عَلَیْهَا أَکْثَرُ مِنَ الشَّهَادَتَیْنِ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى قَالَ لِلرِّجَالِ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ قَالَ لِلنِّسَاءِ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتِینَ الزَّکاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ قَالَ ثُمَّ قَالَ إِذَا قَامَتِ الْمَرْأَةُ فِی الصَّلَاةِ جَمَعَتْ بَیْنَ قَدَمَیْهَا وَ لَا تُفَرِّجُ بَیْنَهُمَا وَ تَضُمُّ یَدَیْهَا إِلَى صَدْرِهَا لِمَکَانِ ثَدْیَیْهَا فَإِذَا رَکَعَتْ وَضَعَتْ یَدَیْهَا فَوْقَ رُکْبَتَیْهَا عَلَى فَخِذَیْهَا لِئَلَّا تَطَأْطَأَ کَثِیراً فَتَرْتَفِعَ عَجِیزَتُهَا وَ إِذَا جَلَسَتْ فَعَلَى أَلْیَتَیْهَا لَیْسَ کَمَا یَقْعُدُ الرَّجُلُ وَ إِذَا سَقَطَتْ إِلَى السُّجُودِ بَدَأَتْ بِالْقُعُودِ بِالرُّکْبَتَیْنِ قَبْلَ الْیَدَیْنِ ثُمَّ تَسْجُدُ لَاطِیَةً بِالْأَرْضِ فَإِذَا کَانَتْ فِی جُلُوسِهَا ضَمَّتْ فَخِذَیْهَا وَ رَفَعَتْ رُکْبَتَیْهَا مِنَ الْأَرْضِ وَ إِذَا نَهَضَتِ انْسَلَّتِ انْسِلَالًا لَا تَرْفَعُ عَجِیزَتَهَا أَوَّلا


این هم کلیپ بانوی الگو بانو امین. سخنران استاد قاسمیان

 



مدت زمان: 2 دقیقه 45 ثانیه

  • شنگول العلما
۱۸
خرداد


این نوشته رو خیلی قبل نوشتم کمی به روزش کردم. الان با این اوضاع جهان قابل باورتر شده است. این نوشته مال آخرهای کتاب نامعلوم چاپ بود. کتاب رو دو قسمت کردم، قسمت ازدواجی و قسمت متفرقه. قسمت ازدواجی رو فعلا ببینیم کسی حاضر می شود بچاپدcool

با خوشحالی تمام نزد استادالعلما رفتم و درحالی که بال‌بال می‌زدم گفتم: استاد استاد مژده دهید.
استاد: چه شده است؟ آب اینجا نداریم. تف‌هایت را جمع کن و قورت ده آنگاه سخن بگویindecision
من: استاد من بابا شده‌ام. 
استاد: راست می‌گویی؟! شیعه تولید شده. مرحبا. 
تنی چند از مریدان اطراف ما بودند که استاد رو به آنان گفت: دست دست.laugh
و مریدان همه کف و سوت و هورا کشیدند. 
البت چون هورای آنان خرس‌وار بود، استاد مدل عکس‌های بیمارستان گفت: هیس. 
و همگان هیس را رعایت کردند.frown
استاد: حال بگوی چون شد که چون شد؟
من: هیچ. من به یک نفر که چند دکترا داشت گفتم: قولوا لا إله إلّا اللَّه تفلحوا(کنزل‌العمال،ح35541) ما تمام مشکلاتمان را با توحید حل می‌کنیم. او به من گفت: برو بابا. آنجا بود که فهمید بابا شده‌ام. البته مکانی را که باید بروم بیان ننمود و من هم نپرسیدم. laugh
استاد سرش را کج کرد گفت: باز ما را سرکار گذاشتی. ما را شاسخین گیر آوردی. 
من: استاد شوخی نماییدم حال دلتان بلبلی شود. فقط این شاسخین که گفتین یعنی چه؟
استاد: شاس یعنی شاسی اتول و خین یعنی خون. یعنی شاسی اتولی که خون آمده باشد. 
من: و بعد چه ربطی داشت.
استادالعلما هم خندید و گفت: هیچ. گفتم ما هم تو را سرکار بگذاریم، همه با هم کار داشته باشیم. laugh
 هر دو خندیدم.
استاد: آیا توانستی حرفت در مورد توحید را اثبات کنی؟
من: استاد! درجواب دادن زاییدم. 
استاد: واقعاً زاییدی؟
من: آری و بعد دچار افسردگی پس از زایمان شدم. indecisionاز این رو او را نزد شما آوردم تا با او مباحثه‌ای داشته باشید.
استاد: باشد. چون زایمان صورت گرفته است، با او مباحثه می‌نمایم.
استاد و دکتر‌پور سر یک میز نشستند.
استاد: بسم الله.
دکتر‌پور: اوکی. من شروع می‌کنم. بهتر است ابتدا من یک سابقه از خودم بنمایم. من تا کنون چندین اختراع کاربردی صنعتی در خارج از کشور به مرحله‌ی تولید رسانده‌ام. 
استاد: خب کار اشتباهی کردید. 
دکتر‌پور: جان؟
استادالعلما: خب اگر آنجایی که تولید کرده‌اید مربوط به دشمنان ما و طاغوت است و این کار به قدرت آنان اضافه می‌کند، شما کار اشتباهی کردید. مگر آن‌ها دستاوردهای مهم و علمی خود را رایگان در اختیار ما می‌گذارند که شما می‌گذارید؟ یک وقتی است طرف مقابل برادر دینی شماست انفاق علمی کنید. اما وقتی طرف مقابل طاغوت است، به جای صادر کردن علم صنعتی، علم اسلامی یعنی تفکر اسلامی را صادر کنید. همان کاری که آن‌ها با ما می‌کنند. علم و تکنولوژی را نزد خود نگه می‌دارند و فرهنگ و تفکر غربی را رایگان در اختیار ما می‌گذارند.
دکترپور: خب من با این کار برای خودم اعتبار و رتبه‌ی علمی کسب کرده‌ام. و از سوی اساتید زیادی حمایت می‌شوم.
استاد: ما این مشکل را با توحید حل می‌کنیم. توحید در عزّت. عزت و اعتبار فقط نزد خداست. شما توان علمی غیر را باید بالا ببرید یا توان علمی کسانی که در راه خدا قدم بر می‌دارند؟ الَّذینَ یَتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً (نساء139) همانان که غیر از مؤمنان، کافران رادوستان‏[خود]مى‏ گیرند. آیا سربلندى را نزد آنان مى ‏جویند؟ [این خیالى خام است،] چرا که عزّت، همه از آنِ خداست. (نساء139)
دکترپور: خب اینجا بستر مناسب نیست و امکانات کم است!
استاد: خب برو ایجاد کن. عمه‌ی من که نمی‌تواند بیاید تولید بستر مناسب کند. او در آشپزخانه خیلی کار دارد. شمایان که دکترید با هم جمع شوید و به جای جمع کردن مال، آن در راه اسلام و تولید خرج کنید. یک عده‌ای می‌روند و جانشان را به خطر می‌اندازند و با گروه‌های تکفیری مبارزه می‌کنند، شما هم مالتان را به خطر بیاندازید و قدرت اسلام را بالا ببرید. جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ و اگر لازم شد چون شهیدان، جانتان را هم در راه خدا بگذارید. مثل احمدی‌روشن‌ها و ... الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ(توبه20) کسانى که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‌اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگارانند. (توبه20)
نکته‌ی آیه را دقت بنما. جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ جهاد با مال و جان است. جهاد فقط جانی نیست. مالی و جانی است. 
دکترپور: خب از این موضوع بگذریم. من در اقتصاد بسیار مطالعه داشته‌ام. ما برای گسترش تجارت ناچاریم با قلدریکا ارتباط داشته باشیم. تحریم‌های مختلف ارتباط ما را با جهان قطع خواهد کرد و ما .....
استاد: ما این مشکل را با توحید حل می‌کنیم. توحید در تحریم. یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلا یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرامَ بَعْدَ عامِهِمْ هذا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنیکُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ حَکیمٌ (توبه28) اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، حقیقت این است که مشرکان ناپاکند، پس نباید از سال آینده به مسجد الحرام نزدیک شوند، و اگر[در این قطع رابطه‏] از فقر بیمناکید، پس به زودى خدا اگر بخواهد شما را به فضل خویش بى ‏نیاز مى ‏گرداند، که خدا داناى حکیم است. (توبه28) اگر مقابل مستکبر ایستادن منجر به فقر شود خب خداوند که هست. او ما را از فضلش بی‌نیاز می‌کند.

ادامه در ادامه 

 

  • شنگول العلما
۰۸
خرداد


ماذا رازا یعنی راز آن چیست؟ cool
این تسلط من به لغات عربی واقعا عجیبه. خدایا ممنونم بابت این همه تسلط.indecision
در این مقال به اینکه چه کسی داعش را به وجود آورد نمی‌پردازیم به این می‌پردازیم چطور به وجود آمد؟ مسلما کسی که خود را وسط جمعیت می‌ترکاند دارای ایدوئولوژی است و به امیدی این کار را می‌کند. البته امید باطل.‌

وحدت و حل اختلاف حول قاضی است یا قانون؟
حول هیچ‌کدام.
حول قاضی‌ای است که در دستش قانون است. وگرنه هر وکیلی از قانونی که به نفع موکلش است استفاده می‌کند.
حالا وحدت حول رهبر الهی است یا حول دین؟
حول هیچ‌کدام. حول رهبر الهی است که در دستش دین است.
و محور اصلی رهبر الهی است نه دین. پیامبر(ص) با قرآن نیامده است. بلکه قرآن با پیامبر(ص) آمده است. 
الر کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ‏ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزیزِ الْحَمیدِ (ابراهیم1) الف، لام، راء. کتابى است که آن را به سوى تو فرود آوردیم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاریکی‌ها به سوى روشنایى بیرون آورى: به سوى راه آن شکست ناپذیر ستوده. (ابراهیم1)
در این آیه لِتُخْرِجَ هست نه لیخرج. قرار نیست کتاب ما را به سمت نور ببرد. بلکه قرار است پیامبر خدا با کتاب خدا، ما را به سمت نور ببرد.
اگر قرآن به تنهایی کافی بود خداوند قرآن را، تورات را و ... را از آسمان می‌فرستاد تا همه عمل کنیم. اما خداوند کنار اسم خودش، اسم رسول را در جای‌جای قرآن می‌آورد أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُول  که یعنی چه؟ یعنی باید رهبر و امام کنار کتاب باشد بگوید معنی آیات چیست؟ این آیه را به تنهایی نبینید. آن آیه را به تنهایی هم می شود دید. الان با این شرایط سیاسی اقتصادی فرهنگی.... کدام آیه عمل شود. صلح باشد یا مقاومت یا جنگ و اجرای احکام مختلف و حد و قصاص و.. 
چرا دین ما دین خاتم است چون ادامه رهبریت الهی در کنار کتاب هست.
داعش می‌گوید لااله‌الاالله و روی پرچمش هم نوشته است. آل‌سعود هم می‌گوید لااله‌الاالله روی پرچمش هم نوشته است. ما هم می‌گوییم لااله‌الاالله و روی پرچمان نوشته است. حرف یکی است اما حرکت از زمین تا آسمان فرق می‌کند.
حالا معنای حدیث زیر معلوم می‌شود.
لااله‌الاالله شرط دارد. انا من شروطها یعنی من امام زنده (امام رضا(ع)) شرط آن هستم. در این حدیث گفته نشده ولایت علی بن ابیطالب من شروطها. بلکه گفته شده انا من شروطها. از حضرت علی(ع) شروع شده است الان من امام رضا(ع) شرط آن هستم.
 لااله‌الاالله بدون امام و رهبر الهی زنده سر از داعش در زمان حال و شمر که حافظ قرآن بود، قاتل امام حسین(ع) در زمان گذشته در می‌آورد.
 .....و فرمود شنیدم از پدرم موسى بن جعفر که می‌فرمود شنیدم از پدرم جعفر بن محمد که می‌فرمود شنیدم از پدرم محمد بن على که می‌فرمود شنیدم از پدرم على بن الحسین که می‌فرمود شنیدم از پدرم حسین بن على بن ابى طالب علیهم السلام که می‌فرمود شنیدم از پدرم امیر المؤمنین على بن ابى طالب که می‌فرمود شنیدم از رسول خدا (ص) که می‌فرمود شنیدم از جبرئیل که می‌فرمود شنیدم از خداى جل جلاله که می‌فرمود لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ حصار من ‌است پس هر که در حصار من داخل شود از عذاب من ایمن باشد» اسحق گفت که چون حیوان سوارى آن حضرت گذشت ما را آواز داد که «با شروط آن و من از جمله شروط آنم‏. (عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج‏2، ص: 135)
 باید یک رهبر الهی کنار کتاب باشد. یا خود معصوم کنار کتاب باشد. یا رهبری متصل به قرآن و معصومین(اهل بیت)
تو بگو رهبرت چه کسی هست تا بگویم پیروز می‌شوی یا نه؟ هُمُ الْغالِبُونَ. حزب الله غالبه. 
چرا انقلاب مصر به پیروزی نهایی نرسید؟ چون ولی و رهبر نداشت.
وَ مَنْ یَتَوَلَ‏ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ (مائده56) و هر کس خدا و پیامبر او و کسانى را که ایمان آورده‏ اند ولىّ خود بداند[پیروز است، چرا که‏] حزب خدا همان پیروزمندانند. (مائده56)
حزب الله باید هر سه ولایت را قبول کند تا غالب شود.
ولایت الله و رسول و الذین آمنوا
مصداق کامل الَّذینَ آمَنُوا در آیه قبل به حضرت علی(ع) اشاره شده است که در حال رکوع زکات دادند. تا برسد به امام زمان(عج) و آل محمد(ص).
و در آیه بعد از آیه بالا هم ویژگی دوم حزب الله بیان می‌شود. کسانی که دین را هزوا و لعبا می‌گیرند از اهل کتاب و همچنین کفار به عنوان ولی انتخاب نکنید. نکنید یعنی نکنید. 
الان داعش یا آل‌سعود، اهل کتاب و کفاری که نسبت به دین ما موضع گرفته‌اند به عنوان ولی انتخاب کردند و از آن‌ها اسلحه و امکانات می‌گیرند.
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذینَ اتَّخَذُوا دینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (مائده57) اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، کسانى را که دین شما را به ریشخند و بازى گرفته ‏اند[چه‏] از کسانى که پیش از شما به آنان کتاب داده شده و[چه از] کافران، اولیاء‏[خود] مگیرید، و اگر ایمان دارید از خدا پروا دارید. (مائده57)
پس عوامل شکلگیری داعشی می‌شود:
یک: پرواز با یک بال قرآن بدون اهل بیت علیهم السلام
دو: پذیرش ولایت کفر 
این می‌شود که هم نماز می‌خواند و هم قرآن، هم به مسلمان حمله می‌کند.

ادامه در ادامه

  • شنگول العلما