شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

آموزش ذکر خاص صد در صد تضمینی

دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ق.ظ
 
ما ها اکثرا دنبال ذکرهای خاص هستیم تا مشکلمان حل شود یا به درجات عالی عرفان برسیم. و اگر جایی کسی ذکری را بگوید سریع یادداشت می کنیم. تا حتما بگوییم. 
من می خواهم ذکری بگویم تا با آن کوه را جابه جا کنید. 
ذکر این است بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ 
 ذکر به همین سادگی است. از خودم نمی گویم حضرت نوح ع با همین ذکر کشتی را هدایت می کرد. 
وَقَالَ ارْکَبُوا فِیهَا بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ
 و (نوح به مسافران کشتی) گفت: بر آن سوار شوید که حرکت و توقّفش با نام خداست همانا پروردگار من آمرزنده و مهربان است
سوره هود آیه 41
اگر با بسم الله نمی توانیم بزرگترین مشکلاتمان را حل کنیم مشکل از بسم الله نیست مشکل از ماست. 
اگر ما عبد باشیم و با تقوا این ذکر کار می کند. 
درون و بیرون را خدایی کنیم، با یک بسم الله هر دری باز می شود. ذکر زمانی کار می کند که ذاکر باخدا باشد. 
اهل معرفت گویند:
بسم الله من العبد بمنزلة کن من المولی 
این جمله را اهل معرفت گویند. 
یعنی همان طور که خدا اراده می کند و می شود( کن فیکون) . 
عبد واقعی با بسم الله همان کار را می کند. بسم الله می گوید و می شود. 
حال سعی کنیم عبد بشویم تا بتوانیم با بسم الله کوه را جا به جا کنیم نه ذکر خاص رمال و فالگیر. 
حال اگرچه رسیدن به این مقام سخت است اما خود بسم الله هم به ما کمک می کند. یعنی ما از بسم الله کمک می گیریم که عبد شویم. از بسم الله کمک می گیریم که به مقام بسم الله برسیم. 
عادت کنیم هر کاری را با نام او آغاز کنیم تا در تمام حالات با او باشیم. 
اگر عادت کردیم به بسم الله. مسلما چون اول گناه نمی توانیم بسم الله بگوییم انجام نمی دهیم و چون اول کار معمولی بسم الله بگوییم ثوابش دو چندان می شود. مثل اول مهمونی بسم الله بگوییم یا اول درس. درس و مهمانی به قصد قربت می شود و ثواب بیشتر. 
 
قالَ اللّه‏ُ عَزَّ و َجَلَّ... اِذا قالَ العَبدُ: «بِسمِ اللّه‏ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ» قالَ اللّه‏ُ ـ جَلَّ جَلالُهُ ـ : بَدَاَ عَبدى بِاسمى، وَ حَقٌّ عَلَىَّ اَن اُتـَمِّمَ لَهُ اُمورَهُ و اُبارِکَ لَهُ فى اَحوالِهِ؛پیامبر ص: خداوند می فرماید: «... هرگاه بنده بگوید: بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم، خداى متعال مى‏گوید: بنده من با نام من آغاز کرد. بر من است که کارهایش را به انجام رسانم و او را در همه حال، برکت دهم».امالی(صدوق) ص 1774 - عیون اخبار الرضا ج 1 ، ص  300 ، ح 59
پیامبر صلی الله علیه و آله  :عَنِ اللّهِ جَلّ وَ عزَّ أنَّهُ قالَ: کُلُّ أمرٍ ذى بالٍ لَم یُذکَر فیهِ بِسمِ اللّهِ فَهُوَ أَبْتَرُ؛از خداوند عزیز و جلیل نقل کرده است که فرمود: هر کار ارزشمندى که در آن بسم اللّه‏ ذکر نشود ناقص است.بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 73، ص305

ادامه نداره دیگه ^_^ 
  • شنگول العلما