شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

ایدئولوژی داعش ماذا رازا

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰ ق.ظ


ماذا رازا یعنی راز آن چیست؟ cool
این تسلط من به لغات عربی واقعا عجیبه. خدایا ممنونم بابت این همه تسلط.indecision
در این مقال به اینکه چه کسی داعش را به وجود آورد نمی‌پردازیم به این می‌پردازیم چطور به وجود آمد؟ مسلما کسی که خود را وسط جمعیت می‌ترکاند دارای ایدوئولوژی است و به امیدی این کار را می‌کند. البته امید باطل.‌

وحدت و حل اختلاف حول قاضی است یا قانون؟
حول هیچ‌کدام.
حول قاضی‌ای است که در دستش قانون است. وگرنه هر وکیلی از قانونی که به نفع موکلش است استفاده می‌کند.
حالا وحدت حول رهبر الهی است یا حول دین؟
حول هیچ‌کدام. حول رهبر الهی است که در دستش دین است.
و محور اصلی رهبر الهی است نه دین. پیامبر(ص) با قرآن نیامده است. بلکه قرآن با پیامبر(ص) آمده است. 
الر کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ‏ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزیزِ الْحَمیدِ (ابراهیم1) الف، لام، راء. کتابى است که آن را به سوى تو فرود آوردیم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاریکی‌ها به سوى روشنایى بیرون آورى: به سوى راه آن شکست ناپذیر ستوده. (ابراهیم1)
در این آیه لِتُخْرِجَ هست نه لیخرج. قرار نیست کتاب ما را به سمت نور ببرد. بلکه قرار است پیامبر خدا با کتاب خدا، ما را به سمت نور ببرد.
اگر قرآن به تنهایی کافی بود خداوند قرآن را، تورات را و ... را از آسمان می‌فرستاد تا همه عمل کنیم. اما خداوند کنار اسم خودش، اسم رسول را در جای‌جای قرآن می‌آورد أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُول  که یعنی چه؟ یعنی باید رهبر و امام کنار کتاب باشد بگوید معنی آیات چیست؟ این آیه را به تنهایی نبینید. آن آیه را به تنهایی هم می شود دید. الان با این شرایط سیاسی اقتصادی فرهنگی.... کدام آیه عمل شود. صلح باشد یا مقاومت یا جنگ و اجرای احکام مختلف و حد و قصاص و.. 
چرا دین ما دین خاتم است چون ادامه رهبریت الهی در کنار کتاب هست.
داعش می‌گوید لااله‌الاالله و روی پرچمش هم نوشته است. آل‌سعود هم می‌گوید لااله‌الاالله روی پرچمش هم نوشته است. ما هم می‌گوییم لااله‌الاالله و روی پرچمان نوشته است. حرف یکی است اما حرکت از زمین تا آسمان فرق می‌کند.
حالا معنای حدیث زیر معلوم می‌شود.
لااله‌الاالله شرط دارد. انا من شروطها یعنی من امام زنده (امام رضا(ع)) شرط آن هستم. در این حدیث گفته نشده ولایت علی بن ابیطالب من شروطها. بلکه گفته شده انا من شروطها. از حضرت علی(ع) شروع شده است الان من امام رضا(ع) شرط آن هستم.
 لااله‌الاالله بدون امام و رهبر الهی زنده سر از داعش در زمان حال و شمر که حافظ قرآن بود، قاتل امام حسین(ع) در زمان گذشته در می‌آورد.
 .....و فرمود شنیدم از پدرم موسى بن جعفر که می‌فرمود شنیدم از پدرم جعفر بن محمد که می‌فرمود شنیدم از پدرم محمد بن على که می‌فرمود شنیدم از پدرم على بن الحسین که می‌فرمود شنیدم از پدرم حسین بن على بن ابى طالب علیهم السلام که می‌فرمود شنیدم از پدرم امیر المؤمنین على بن ابى طالب که می‌فرمود شنیدم از رسول خدا (ص) که می‌فرمود شنیدم از جبرئیل که می‌فرمود شنیدم از خداى جل جلاله که می‌فرمود لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ حصار من ‌است پس هر که در حصار من داخل شود از عذاب من ایمن باشد» اسحق گفت که چون حیوان سوارى آن حضرت گذشت ما را آواز داد که «با شروط آن و من از جمله شروط آنم‏. (عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج‏2، ص: 135)
 باید یک رهبر الهی کنار کتاب باشد. یا خود معصوم کنار کتاب باشد. یا رهبری متصل به قرآن و معصومین(اهل بیت)
تو بگو رهبرت چه کسی هست تا بگویم پیروز می‌شوی یا نه؟ هُمُ الْغالِبُونَ. حزب الله غالبه. 
چرا انقلاب مصر به پیروزی نهایی نرسید؟ چون ولی و رهبر نداشت.
وَ مَنْ یَتَوَلَ‏ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ (مائده56) و هر کس خدا و پیامبر او و کسانى را که ایمان آورده‏ اند ولىّ خود بداند[پیروز است، چرا که‏] حزب خدا همان پیروزمندانند. (مائده56)
حزب الله باید هر سه ولایت را قبول کند تا غالب شود.
ولایت الله و رسول و الذین آمنوا
مصداق کامل الَّذینَ آمَنُوا در آیه قبل به حضرت علی(ع) اشاره شده است که در حال رکوع زکات دادند. تا برسد به امام زمان(عج) و آل محمد(ص).
و در آیه بعد از آیه بالا هم ویژگی دوم حزب الله بیان می‌شود. کسانی که دین را هزوا و لعبا می‌گیرند از اهل کتاب و همچنین کفار به عنوان ولی انتخاب نکنید. نکنید یعنی نکنید. 
الان داعش یا آل‌سعود، اهل کتاب و کفاری که نسبت به دین ما موضع گرفته‌اند به عنوان ولی انتخاب کردند و از آن‌ها اسلحه و امکانات می‌گیرند.
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذینَ اتَّخَذُوا دینَکُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ الْکُفَّارَ أَوْلِیاءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (مائده57) اى کسانى که ایمان آورده ‏اید، کسانى را که دین شما را به ریشخند و بازى گرفته ‏اند[چه‏] از کسانى که پیش از شما به آنان کتاب داده شده و[چه از] کافران، اولیاء‏[خود] مگیرید، و اگر ایمان دارید از خدا پروا دارید. (مائده57)
پس عوامل شکلگیری داعشی می‌شود:
یک: پرواز با یک بال قرآن بدون اهل بیت علیهم السلام
دو: پذیرش ولایت کفر 
این می‌شود که هم نماز می‌خواند و هم قرآن، هم به مسلمان حمله می‌کند.

ادامه در ادامه

اما ادامه مطلب 
ما به یک داور (رهبر الهی) احتیاج داریم که متصل به قرآن و عترت باشد تا حزب الله شویم. 
وحدت در بازی فوتبال حول قوانین فوتبال نیست. حول داوری آشنا به قوانین فوتبال است. (رهبر متصل به قرآن و عترت) ممکن است در پنالتی گرفتن اشتباه هم بکند؛ اما همه گوش می‌کنند تا بازی ادامه پیدا کند. وگرنه بازی متوقف می‌شود.
اگر گفت به جای بازی با پا با دست بازی کنید (یزید) یعنی اصل (شرع) را نادیده گرفت، مقابله مستقیم (امام حسین ع) یا اگر خیلی پنالتی‌های اشتباه گرفت، آن وقت برویم فدراسیون فوتبال (مرجع مربوطه نه اغتشاش) اثبات کنیم از عدالت خارج شده و او را عزل کنید. اما نمی‌توانی در زمین در حال بازی خودت داور را برکنار کنی. یا به حرفش گوش ندی و بگویی پنالتی را قبول ندارم چون بازی متوقف می‌شود.
اگر فدراسیون فوتبال داور بهتری ندارد با همین داور بازی کنیم. یک داور باید خیلی ویژگی داشته باشد. اگر بازی خوب نشد فقط تقصیر داور نیست خب مربی سرمربی کادرفنی و بازیکنان و حتی تماشاچیان هم موثرند. 
 این استدلال داوری ما را به این جمله از خطبه نهج البلاغه می‌رساند: لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ مردم ناچارند که حاکمى داشته باشند نیکو کردار یا تبه‏کار.
فتنه داعش داشتن رهبر بدون وصل به عترت (اهل بیت). 
فتنه دوم فتنه‌ی خوارج، حرکت بدون رهبر. خوارج در همین زمان هم وجود دارد البته با کلمات شیک تر. 
یک حرف بسیار شیک و مجلسی داریم که می‌گوید ما هیچ کس رو قبول نداریم و صبر کنیم تا امام زمان(عج) بیاید و همه چیز درست شود. فقط امام زمان(عج).
این درواقع همان حرف خوارج است که می‌گویند لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ.

 حضرت علی(ع) به این گروه پاسخ دادند:
حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ- نَعَمْ لَا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ- وَ لَکِنَّ هَؤُلَاءِ یَقُولُونَ لَا إِمْرَةَ- وَ إِنَّهُ لَا بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ- یَعْمَلُ فِی إِمْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ وَ یَسْتَمْتِعُ فِیهَا الْکَافِرُ وَ یُبَلِّغُ اللَّهُ فِیهَا الْأَجَلَ- وَ یُجْمَعُ بِهِ- الْفَیْ‏ءُ وَ یُقَاتَلُ بِهِ الْعَدُوُّ- وَ تَأْمَنُ بِهِ السُّبُلُ وَ یُؤْخَذُ بِهِ لِلضَّعِیفِ مِنَ الْقَوِیِّ- حَتَّى یَسْتَرِیحَ بَرٌّ وَ یُسْتَرَاحَ مِنْ فَاجِر
و از سخنان آن حضرت است چون سخن خوارج را شنید که مى ‏گفتند «لا حکم إلّا للّه» فرمود:
سخنى است حقّ که بدان باطلى را خواهند. آرى حکم، جز از آن خدا نیست، لیکن اینان گویند فرمانروایى را، جز خدا روا نیست، حالى که مردم را حاکمى باید نیکو کردار یا تبه‏کار، تا در حکومت او مرد با ایمان کار خویش کند، و کافر بهره خود برد، تا آن گاه که وعده حقّ سر رسد و مدت هر دو در رسد. در سایه حکومت او مال دیوانى را فراهم آورند با دشمنان پیکار کنند، و راهها را ایمن سازند، و به نیروى او حقّ ناتوان را از توانا بستانند، تا نیکو کردار روز به آسودگى به شب رساند، و از گزند تبه کار در امان ماند. (نهج‌البلاغه)

هم داعش و هم صهیونیسم هر دو ایدوئولوژی دارند. نه داعش ربط به اسلام دارد و نه صهیونیسم ربط به یهود.
آن‌ها چگونه ایدوئولوژی می‌سازند؟ با کمک قرآن بدون اهل‌بیت و قسمتی از قرآن نه تمام قرآن. صهیونیسم هم با قسمتی از تورات و همچنین تغییر به نفع خود.(تحریف)
قرآن این پیش‌بینی را کرده است که یک عده این کار را خواهند کرد و برای همین سه بار در یک آیه می‌گوید وای وای وای.(ویل) تنها آیه‌ای که سه بار وای دارد.
فَوَیْلٌ لِلَّذینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَیْدیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلیلاً فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدیهِمْ وَ وَیْلٌ‏ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ (بقره79)
پس واى بر کسانى که کتاب‏[تحریف شده‏اى‏] با دست‌هاى خود مى ‏نویسند، سپس مى‏ گویند: «این از جانب خداست»، تا بدان بهاى ناچیزى به دست آرند؛ پس واى بر ایشان از آنچه دستهایشان نوشته، و واى بر ایشان از آنچه‏[از این راه‏] به دست مى ‏آورند. (بقره79)
ایدوئولوژی داعش را کسانی می‌نویسند که به قسمتی از قرآن آشنا هستند و نَصیباً مِنَ الْکِتابِ دارند و نه تمام قرآن.
أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذینَ أُوتُوا نَصیباً مِنَ الْکِتابِ یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ یَقُولُونَ لِلَّذینَ کَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذینَ آمَنُوا سَبیلاً (نساء51) آیا کسانى را که از کتابِ‏[آسمانى‏] نصیبى یافته‌‏اند ندیده‏‌اى؟ که به«جِبت» و«طاغوت» ایمان دارند، و در باره کسانى که کفر ورزیده‌‏اند مى‏ گویند: «اینان از کسانى که ایمان آورده ‏اند راه ‏یافته ‏ترند.» (نساء51)
دو ویژگی در آیه بالا باز تکرار شده: آشنایی به قسمتی از کتاب آسمانی، پذیرش ولایت طاغوت.

چطوری بعضیا قرآن می خونن که هیچ پیام سیاسی و ادبیات طاغوت و مستکبر و مستضعف از توش در نمی آد نمی دونم. 
متهجد در شب شیر روز است. 

این آیه بالا البته فقط مخصوص داعش نیست. نمونه‌های ضعیف‌ترش هم ممکنه در بین ماها باشد.
مثلا داعش یک آیه را بر می‌‌دارد بدون خواندن آیه‌ی قبل و بعد و بدون تطبیق با کل قرآن می‌گوید: کافر را بکشید.
در صورتی که کافر درون حکومت داریم و برون از حکومت. کافری داریم که با حکومت و مردم ما کاری ندارد. کافر حربی داریم. کافر معمولی داریم که باید با قسط باهاش برخورد کنیم مثل آیه هشت ممتحنه. کافر مستکبر داریم که هیچ پیمانی حالیش نیست. کافر منافق داریم و ..

این می‌شود نتیجه تفسیر سلیقه‌ای و تفسیر به رای. نتیجه‌ی نداشتن رهبر مفسر متصل به قرآن و عترت. 

  • شنگول العلما

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.