شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

محور وحدت قرآن نیست بلکه...‌

جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۰۳ ب.ظ

محور وحدت قرآن نیست محور وحدت رهبری هست که قرآن را تفسیر می کند
 چرا؟
چون قرآن ماده خام است.
می شه صحیح تفسیر کرد و راه درست رفت.
می شه تفسیر به رای کرد و راه غلط رو رفت.

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا
 و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان، نازل میکنیم؛ و ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی افزاید.
سوره اسراء آیه 82
می شه آیه را جا به جا یا نابه جا استفاده کرد.
یعنی می شه جوری تفسیر کرد که طبق هوای نفس از آیات مبارزه  خلاف واقع، یهو مذاکره درآورد با تفسیر به رای و ندیدن تمام آیات.
می شه حتی داعش شد با تفسیر به رای رهبر داعش.

نهج البلاغه
نامه 53 - عهد نامه مالک اشتر

فَانْظُرْ فِی ذَلِکَ نَظَراً بَلِیغاً فَإِنَّ هَذَا اَلدِّینَ قَدْ کَانَ أَسِیراً فِی أَیْدِی اَلْأَشْرَارِ یُعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوَى وَ تُطْلَبُ بِهِ اَلدُّنْیَا
در دستوراتى که دادم نیک بنگر که همانا این دین در دست بدکاران اسیر گشته بود، که با نام دین به هوا پرستى پرداخته، و دنیاى خود را به دست مى‌آوردند.

بعضی هستند با دین، دین را می زنند.
 اون هایی که این کار رو می کنن یکی از عبارت هایی که قرآن از اونها یاد می کنه اینه: نصیبا من الکتاب. یعنی یه مقداری قرآن (دین) بلدند و نابه جا استفاده می کنند.
یعنی یهو یه آیه رو بدون در نظر گرفتن آیات قبل و بعد و کل سوره و روایات و ..... تکی برمی داره و نتیجه غلط دلخواهش رو ارائه می ده.
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِّنَ الْکِتَابِ یَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَیُرِیدُونَ أَن تَضِلُّوا السَّبِیلَ
  آیا به کسانی که بهره ای از کتاب یافته اند ننگریستی؟ گمراهی را میخرند و میخواهند شما (نیز) گمراه شوید.
سوره النساء آیه 44
پس تفسیر کار هر کسی نیست.
اینکه محور وحدت رهبر است از کدوم خطبه نهج البلاغه می شه فهمید؟
نهج اابلاغه علی علیه‌السلام فی الخوارج لما سمع قولهم لا حکم إلا لله
(آنگاه که شعار خوارج را شنید که مى‌گویند، لا حکم الا للّه در سال 38 هجرى در مسجد کوفه فرمود)

قَالَ علیه‌السلام کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ
سخن حقّى است، که از آن ارادۀ باطل شد
نَعَمْ إِنَّهُ لاَ حُکْمَ إِلاَّ لِلَّهِ
آرى درست است، فرمانى جز فرمان خدا نیست
وَ لَکِنَّ هَؤُلاَءِ یَقُولُونَ لاَ إِمْرَةَ إِلاَّ لِلَّهِ
 ولى اینها مى‌گویند زمامدارى جز براى خدا نیست
وَ إِنَّهُ لاَ بُدَّ لِلنَّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ
 در حالى که مردم به زمامدارى نیک یا بد، نیازمندند
یَعْمَلُ فِی إِمْرَتِهِ اَلْمُؤْمِنُ
 تا مؤمنان در سایۀ حکومت، به کار خود مشغول
وَ یَسْتَمْتِعُ فِیهَا اَلْکَافِرُ
و کافران هم بهرمند شوند
وَ یُبَلِّغُ اَللَّهُ فِیهَا اَلْأَجَلَ
 و مردم در استقرار حکومت، زندگى کنند.

یعنی بالاخره امیر لازمه. حالا امیر یا شاه می شه یا فقیه یا ....
وحدت حول امیر خطاکار خیلی بهتر از بی امیری و تفرقه هست.

چه زمانی دین کامل می شود ان زمان که ولی مشخص می شود. آغاز ولایت با امام علی علیه السلام:
 ج: طبق روایات شیعه وسنّی، این قسمت از آیه: الیوم اکملت...(۳مائده) پس از نصب علیّ بن ابیطالب علیه السلام به امامت در غدیرخم نازل شده است (تفسیر نور)

آیه زیر می گوید یه عده هستن که می گن قرآن آری و رهبر نه. اونها منافق هستند.
وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَیْتَ الْمُنَافِقِینَ یَصُدُّونَ عَنکَ صُدُودًا
  و چون به ایشان گفته شود: (به سوی آنچه خدا نازل کرده و به سوی پیامبر (او) بیایید)، منافقان را میبینی که از تو سخت، روی برمیتابند..
سوره النساء آیه 61
منافق فقط منافقان خارج نشین و ... نیست همین ما ها هم ممکنه درجاتی از نفاق رو داشته باشیم.
به کلمه عنک در آیه دقت کنیم.
نکات ۶ و ۷ این آیه بالا رو از تفسیر نور ببینیم:
 6- آنچه پرده از کفر منافقان برمیدارد، مخالفتشان با رهبری الهی است عنک  
 7- منافقان، حساسیّتی نسبت به ایمان قلبی مردم به خداوند ندارند، ناراحتی عمده ی آنان اجتماع مردم برگرد رهبر آسمانی است یصدّون عنک صدوداً  

پس محور وحدت قرآن نیست بلکه رهبری است که قرآن را تفسیر می کند این نکته اول.
نکته دوم جایگاه رهبر است.
کسی که در این جایگاه قرار می گیره اطاعت ازش در امور حکومت واجب است حتی  مراجع تقلید. مثل چی؟
مثل نماز جماعت.
اگر ده تا مرجع تقلید بخواهند نماز بخوانند باید یکی رو امام جماعت کنند و همه پشت سرش نماز بخوانند.
اطاعت اون ها از امام جماعت اطاعت از جایگاه امام جماعت است.
حالا اگر امام جماعت در رکن نماز اشتباه کند مامومین روی پاشون می زنن تا امام جماعت رو متوجه اشتباهش کنند. اما اگر مثلا قنوت رو طولانی کرد کسی روی پاش نمی زنه همه اطاعت می کنند.
جایگاه رهبر هم مثل جایگاه امام جماعت است.
آنکه سوره حمد را می خواند و همه ساکتند امام جماعت است. اصل نماز به چی هست؟ به سوره حمد.
پیامبر ص: لاَ صَلاَةَ إِلاَّ بِفَاتِحَةِ اَلْکِتَابِ

 آنکه تفسیر قرآن می کند و سیاست خارجی را طبق سوره ممتحنه می چیند رهبر است.
ما نمی توانیم دو امام جماعت داشته باشیم در نتیجه نمی تونیم دو رهبر  داشته باشیم.
اگر کسی در زمان برگزاری نماز جماعت نماز فرادی بخواند به صورتی که عدالت امام جماعت را زیر سوال ببرد طبق برخی فتواها نمازش هم باطل است هم گناه کرده.
اصلا نماز جماعت خودش توضیح ولایت فقیه است توضیح اضافی نمی خواهد‌.

از خطبه های نهج البلاغه که جایگاه رهبر را توضیح می دهد:
جایگاه رهبر با عبارت مکان القیم باالامر در خطبه زیر آمده است.
رهبر مثل نخ تسبیح است اگر رهبر رو بترکونیم تمام مهره ها پراکنده می شوند.

خطبه 146 - مشاوره نظامى به عمر برای نبرد با ایران
وَ مَکَانُ اَلْقَیِّمِ بِالْأَمْرِ مَکَانُ اَلنِّظَامِ مِنَ اَلْخَرَزِ یَجْمَعُهُ وَ یَضُمُّهُ
جایگاه رهبر چونان ریسمانى محکم است که مهره‌ها را متّحد ساخته به هم پیوند مى‌دهد
فَإِنِ اِنْقَطَعَ اَلنِّظَامُ تَفَرَّقَ اَلْخَرَزُ وَ ذَهَبَ
 اگر این رشته از هم بگلسد، مهره‌ها پراکنده و هر کدام به سویى خواهند افتاد
ثُمَّ لَمْ یَجْتَمِعْ بِحَذَافِیرِهِ أَبَداً
و سپس هرگز جمع آورى نخواهند شد
وَ اَلْعَرَبُ اَلْیَوْمَ وَ إِنْ کَانُوا قَلِیلاً فَهُمْ کَثِیرُونَ بِالْإِسْلاَمِ
 عرب امروز گر چه از نظر تعداد اندک، امّا با نعمت اسلام فراوانند
عَزِیزُونَ بِالاِجْتِمَاعِ
 و با اتّحاد و هماهنگى عزیز و قدرتمندند.
 
اما ولی فقیه در کدام آیه آمده برای نمونه:
إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَنُورٌ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُوا لِلَّذِینَ هَادُوا وَالرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِن کِتَابِ اللَّهِ وَکَانُوا عَلَیْهِ شُهَدَاءَ فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلَا تَشْتَرُوا بِآیَاتِی ثَمَنًا قَلِیلًا وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ
 همانا ماتورات را نازل کردیم (که) در آن هدایت و نور است پیامبران الهی که تسلیم فرمان خدا بودند، بر طبق آن برای یهود حکم میکردند، و (همچنین) مربّیان الهی و دانشمندان، بر طبق این کتاب آسمانی که حفاظت آن به آنان سپرده شده بود و بر آن گواه بودند، داوری میکردند، پس (ای علما) از مردم نترسید (و احکام خدا را بیان کنید) و از (مخالفت با) من بترسید و آیات مرا به بهای اندک نفروشید. و کسانی که طبق آنچه خداوند نازل کرده حکم نکنند پس آنان همان کافرانند.
سوره المائده آیه 44
تفسیر نور ذیل آیه بالا:
 6- علمای هر امت، مسئول اجرای احکام الهی در میان مردم هستند. (ولایت فقیه، ریشه در تمام ادیان دارد) یحکم بها النبیّون.. والربّانیّون والاحبار  
 7- سلسله مراتب باید مراعات شود. ابتدا انبیا، سپس امامان و آنگاه علما. النبیّون.. والربّانیّون والاحبار
 10- نور و هدایت زمانی در جامعه جریان پیدا میکند که بر اساس کتاب آسمانی، قضاوت و حکومت شود. فیها هدیً و نور یحکم بها
 11- راه حفظ کتب آسمانی، عمل و قضاوت و حکومت بر طبق آن است یحکم بها... بما استحفظوا (بنابر اینکه مراد از استحفاظ، حفاظت همه جانبه آن باشد)

آیا رهبر می تواند طبق رای اکثریت اگرچه اشتباه باشد عمل کند؟ بله. البته در امر الناس نه در امر الله.
مثلا با رای اکثریت شراب حلال نمی شه و این امر الله است.
اما رهبر مقابل بعضی تصمیمات اشتباه رییس جمهور با اینکه می داند غلط است نرمش بخرج می دهد چون رییس جمهور نماینده اکثریت است. کدوم آیه این را می گوید:
فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ
 (ای رسول ما) پس به خاطر رحمتی از جانب خدا (که شامل حال تو شده،) با مردم مهربان گشته ای و اگر خشن و سنگدل بودی، (مردم) از دور تو پراکنده میشدند. پس از (تقصیر) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و در امور با آنان مشورت نما، پس هنگامی که تصمیم گرفتی (قا طع باش و) بر خداوند توکّل کن براستی که خداوند توکّلکنندگان رادوست میدارد.
سوره آل عمران آیه 159
 درباره آیه بالا آماده در تفسیر نور است:
167) هر چند نتیجه ی مشورت در جنگ احد، مبنی بر مبارزه در بیرون شهر، به شکست انجامید، ولی این قبیل موارد نباید ما را از اصل مشورت و فواید آن باز دارد.


ما تا حالا چند چیز فهمیدیم:
محور وحدت رهبری است که قرآن را تفسیر می کند.
اطاعت ما از رهبر اطاعت از جایگاه است.
رهبر در امرالناس مشورت می کند و طبق رای اکثریت نرمش به خرج می دهد حتی اگر اشتباه باشد و نه در امرالله.
و اما بعد
ولایت فقیه هست و نه وکالت فقیه.
وکیل یعنی چی؟ یعنی ما یه نفر رو انتخاب می کنیم از طرف ما کارهای ما رو انجام بده.
اما ولی از طرف خداست. و ولایت فقه و فقاهت است. یعنی ولی فقیه خودش هم باید به آنچه می گه عمل کنه وگرنه گناه کرده چون  حکم فقه است.
ولی فقیه کشف می کنه نظر خدا چیه.
آنکه در این جایگاه می شینه چه قبول داشته باشیم چه نداشته باشیم اطاعت واجب است چرا؟
چون هر کس طبق نظر خودش بخواد عمل کنه که کشور صد قسمت می شه.
مثلادر یه واقعه ای یه عده بگن الان زمان حسن ع هست صلح یه عده بگن الان زمان امام علی ع. یه عده بگن صلح هدیبیه امتیاز بدیم و یه عده هم بگن الان زمان امام حسین ع هست. خب کشور می شه چند تکه.
یک نظر واحد که رهبر هست باید بگه الان چه زمانی هست همه عمل کنن.
در ایه بالا فاذا عزمت هست و نه فاذا عزتموا.
یعنی یک امام جماعت داریم نه دو تا.
اگر امام جماعت وسط نماز فوت کرد یه نفر از صف اول می اد جلو و نماز ادامه پیدا می کنه یعنی حتی با فوت رهبر هم نظام رو به هم نمی زنن. یک باتقوای عادل دیگه می اد جلوتر و نظام ادامه پیدا می کنه.
جایگاه امام جماعت و رهبر رو باید شناخت.
 باید در نماز یه عده سپر بشوند تا امام حسین علیه السلام نماز جماعت اقامه کند. نه اینکه رهبر را سپر کنند.

#################

#################

 


یه عده هستن تا یه مشکل پیش می اد می گن دیدی این تقصیر رهبر و نظام  هست. هذه من عندک. اما یه موفقیت پیش می اد می گن بالاخره نتیجه تلاشمون رو گرفتیم یعنی اصلا نگاه توحیدی وجود نداره. آیه اش ایه زیر هست:
أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنتُمْ فِی بُرُوجٍ مُّشَیَّدَةٍ وَإِن تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ یَقُولُوا هَٰذِهِ مِنْ عِندِ اللَّهِ وَإِن تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَقُولُوا هَٰذِهِ مِنْ عِندِکَ قُلْ کُلٌّ مِّنْ عِندِ اللَّهِ فَمَالِ هَٰؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا یَکَادُونَ یَفْقَهُونَ حَدِیثًا
 هر کجا باشید، مرگ شما را درمییابد هر چند در دژهای مستحکم (یا ستارگان) باشید. اگر به آنان (منافقان) نیکی و پیروزی برسد، میگویند: این از سوی خداست، و اگر بدی به ایشان رسد، میگویند: این از جانب تو است بگو: همه چیز از سوی خداست این قوم را چه شده که در معرض فهم هیچ سخنی نیستند؟
سوره النساء آیه 78
 نکاتی از تفسیر نور:
2- بدنام کردن رهبر، از شیوه های منافقان است هذه من عندک  
 3- نباید با سلب مسئولیّت از خود، لغزشها را توجیه کرد و گناهان خود را به گردن دیگری انداخت یقولوا هذه من عندک  
 4- پیروزی و شکست، مرگ و حیات، تلخیها وشیرینیها همه در مدار مقدرات حکیمانه خداست کلّ من عنداللّه  
 5 - منشأ همه ی حوادث تلخ وشیرین خداست، نه آنچه ثنویّت میگوید و اهریمن ویزدان را مطرح میکند. کلّ من عنداللّه  
 6- منافقان عناد دارند و سخن حقّ را در نمی یابند. لایکادون یفقهون حدیثاً  
 7- خداوند را محور همه چیز دانستن (توحید افعالی) نیازمند تفکّر دقیق و عمیق است یفقهون  
 8 - کسی که توحید و محوریّت خدا را درک نکند، هیچ یک از معارف را درک نمیکند. لایفقهون حدیثاً  
 هر چی گفته می شه گرانی به تقوا ربط داره. خدا با کافر و مومن یکسان برخورد نمی کنه. بسته به میزانی که حجت تموم می شه عواقب فرق داره. گرانی روح داره و جسم نمی فهمه که نمی فهمه مراجعه شود به مطب روح و جسم گرانی که در مطالب قبلی هست.
بعضی از این هایی که وسط خیابان اغتشاش می کنن محصول کی هستند؟
محصول گروه سیاسی غربگرا که سالها قسمتی از حاکمیت در سطح رییس جمهور و مجلس دستشون بود.
سالها دست غربگراها بوده. حاصل این غربگرایی هنرمندان غربگرا و معلمان غربگرا و رها شدن یک نسل با ماهواره و پیامرسان هایی مثل واتس اپ و اینستای پر از شبهه و گرایش غربگرایی و گیم های غربی.
یعنی وسط خیابون یک افرادی اومدن که اصلا حرف نمی فهمه و کامل فکرش غربی شده. نمونه اش این همه سگ به دست توی پارکهاست و پت شاپ های مختلف.
یکی از گروهها این ها هستند گروه های دیگه ای هم هستند البته.
حالا با برنامه ریزی غربی و پول و گروهک ها و کمپین و اعتصاب و ..‌‌. اغتشاش ادامه پیدا می کنه و این گروه تحریک می شن.
حالا در متن لا اله الا الله نفی غرب و شرق هست. لا اله نه یعنی نه غربی و نه شرقی و فقط الله که جمع تمام اسماء است.
اول نفی بعد اثبات
در متن آیه بعد از آیت الکرسی  دقت کنیم
فمن یکفر بالطاغوت یعنی لا اله.
و یومن بالله یعنی الا الله.
در متن ایت الکرسی نفی آمریکا که نماد طاغوت هست اومده.
لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
 در (پذیرش) دین، اکراهی نیست همانا راه رشد از گمراهی روشن شده است، پس هر که به طاغوت کافر شود و به خداوند ایمان آورد، قطعاً به دستگیره محکمی دست یافته، که گسستنی برای آن نیست و خداوند شنوای دانا است
سوره البقره آیه 256
  حالا عروة الثقی می شه چی؟ ولایت.
متن زیر از تفسیر نور هست:
  مطابق روایات، یکی از مصادیق تمسک به عروة الوثقی و ریسمان محکم الهی، اتصال با اولیای خدا و اهلبیت علیهم السلام است  
 رسول اکرم صلی الله علیه وآله به حضرت علی علیه السلام فرمودند: انت العروة الوثقی. 722
722) تفسیر برهان، ج1، ص141 .
............
پس تفکر غربگرا نمی تونه به عروة الوثقی تمسک بجویه.

می گن ببین نتیجه چهل و اندی سال نظام اسلامی و وضعیت نامناسب، رهبری نادرست است. اول ازهمه پیشرفت ها  در نانو و هسته ای و موشک و ....رو نمی بینه و فقط دنبال ضعف هاست و بعد هم خب چرا می گن نتیجه رهبری نادرسته و نمی گن نتیجه گوش ندادن به رهبری است؟  
چرا می گین رهبر وظایفش رو درست انجام نداده و چرا نمی گین ما وظایفمون در قبال رهبری انجام ندادیم و مثلا مطالبات رهبر از مردم و دانشجوها و علما و چشم اندازها و .... رو درست انجام ندادیم.

اصلا تعریف حزب اللهی چیه؟ بگو ولی ات کیه و ولایت کی و قبول کردی تا بگم حزب اللهی هستی یا نه. ایه زیر تعریف حزب الله هست:
وَمَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
 و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است
سوره المائده آیه 56

ولایت مطلقه پلیس یعنی چه؟
همه چیز طبق قانون باشه چراغ قرمز عبور ممنوع و سبز عبور در زمان معین. حالا اگر ترافیک گیر کرد از ولایت مطلقه پلیس استفاده می شه چراغ رو دستی می کنیم و بعد از عادی شدن دوباره طبق روال. ولایت مطلقه فقیه هم یعنی همین. یعنی در موارد انحراف چراغ دستی می شه. حالا در همه امور با همه نوع جو ....دستی نمی شه تشخیص با رهبر است.

کار خبرگان همواره چک کردن عدالت رهبر است. بارها از رهبر سوال کرده اند اما رسانه ای نشده است.
متن زیر گفته های ایت الله مجتهدی شبستری است:
گاهی برخی مسائل بوده که برای ما به عنوان اعضای کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری سوال شده است و بر اساس همین سوال خدمت رهبری رسیده‌ایم و سوال یا شبهه خود را از ایشان پرسیده‌ایم و ایشان نیز از سوالات و شبهه‌ها استقبال کرده است.بارها شده سوال کرده‌ایم و حضرت آقا با کمال میل پاسخ داده است و ما قانع شده‌ایم. اینطور نیست که برخی تصور می‌کنند که آیت‌الله خامنه‌ای به مجلس خبرگان یا کمیسیون تحقیق پاسخگو نیست ما هر زمان سوالی داشتیم خدمتشان رسیده‌ایم و خود ایشان نیز اینطور توصیه کرده که در صورت سوال یا شبهه خدمتشان برسیم. امروز حتی شخصیت‌های خارجی و غیرمسلمان که انصاف داشته باشند به این نکته اذعان کرده‌اند که ایشان چقدر تدبیر، درایت و کفایت برای رهبری نظام اسلامی دارند که اظهارات آقای پوتین و کوفی عنان از جمله این موارد است.

* مقام معظم رهبری توصیه خاص و مهمی به کمیسیون تحقیق داشته‌اند؟
توصیه همیشگی رهبری به کمیسیون تحقیق این بوده که مسائل و شرایط رهبری را با دقت بررسی و در صورت بروز شبهه یا سوال خدمت ایشان برسیم و سوال یا شبهه خود را مطرح کنیم.

  • شنگول العلما

نظرات  (۱)

  • شاگرد بنّا
  • ای کاش وبلاگ شما رو خیلی ها بخونن
    مستند
    فضه مانند و اسلامی
    منطقی
    معقول
    مبسوط
    این پست و مثل پست قبل باید چند بار بخونم
    لازمم میشه یه جاهایی
    تعریف نیست، واقعا امیدوارم خیلی ها بخونن
    خدا حفظت کنه
    خدا زیادت کنه
    پاسخ:
    سلام محبت دارین.
    من فقط واسطه انتقال و گرداوری سخنان اساتید مختلف بودم
    ان شاءالله به کار همه بیاد.
    و شما و خانواده در پناه حق سلامت و عاقبت بخیر باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">