شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۲۸
آذر

درسته یه مقداری زیاد پدرم در اومد اما بالاخره دختر دومم یعنی بهار خانم تشریف اوردن به این دنیا.
بیمه رو چند مدت قبلش درست کرد که هزینه های سونوگرافی کم بشه.
 وسعت کار هم داد یعنی رزق زیادتر شد و افراد جدیدی به همکاران اضافه شد.
هزینه زایمان هم خودش جور کرد. چند روز قبلش هزینه اش رو خداوند واریز کرد.

أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ
  آیا شما آن را خلق میکنید یا ما آفریننده ایم؟
سوره الواقعه آیه 59
و 

وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ
 خانواده خود را به نماز فرمان ده؛ و بر انجام آن شکیبا باش از تو روزی نمیخواهیم؛ (بلکه) ما به تو روزی میدهیم؛ و عاقبت نیک برای تقواست
سوره طه آیه 132

و اما 
فکر می کنم در سخت ترین قسمت زندگی ام هستم. از لحاظ فشار روانی بین قولهایی که برای ساخت تابلو می دهم و باید سر موقع تحویل بدهم

اوف بعهدکم آیه ۴۰ بقره
 و باری که خانواده روی دوش من می گذارد.
بار قول و بار خانواده هر کدام از یک طرف شنگول العلما را می کشد و من را در سکوت می برد.

در وضعیت جنگی و بسیار سختی ام الحمدلله ^_^

به این فکر می کنم که کارگاهم از گوشه حیاط برود بالای پشت بام یا کشف کنم چطوری علمای بزرگ سه ساعت در روز می خوابیدند.^_^

پوشکی که الان می خرم سایز شش هست که زین پس سایز یک هم باید بخرم.
یک و شش. البته قسمت ششمون داره کمرنگ می شه. 

 بین این شلوغی ها باید بگویم ارحنا یا بلال.
اما موج های دنیا، گاهی نمازم را خراب می کند.
معلوم می شود که هنوز دریا نشده ام که موج کوتاه دنیا در نماز، اذیتم می کند.

ممکنه بگید چرا اسم دختر دوم رو گذاشتم بهار. بهار که اسم مذهبی نیست الان بهتون ثابت می کنم که بهار اسم مذهبیه‌. از اون مذهبی های اصل هم هست. کمی صبر کنید.

من اصلا تربیت بچه بلد نیستم هرچند که تلاش می کنم
مثلا استاد وافی و استاد تراشیون و استاد پناهیان برای تربیت گوش دهم اما در عمل باید بتوان پیاده کرد. و خیلی عوامل از دست من خارج است و گاهی خارج می شود. 

کنترل خود ساعت سه نصف شب در حالی فرزند می خواد از لباسشویی بره بالا به عنوان فتح کوه کوچک، کار سختی است.

 هم موانعی بیرونی برای تربیت هست و گاهی درونی. امیدی به خودم ندارم امیدم به خداست که یخرج الحی من المیت. میت منظور خودم هستم. از این میت ان شاءالله دو فرزند صالح بماند.
اسم های دخترهام رو اینجا می گم بیست سال دیگه با پسرتون خواستید بیاید خواستگاری بدونید گدومه ^_^. اون موقع منم می بینید می فهمید ادعا طبق طبق عمل خالی خالی یعنی چه. آهِ ! مِن قِلَّةِ الزّادِ ، و طُولِ الطَّریقِ ، و بُعدِ السَّفَرِ ، و عَظیمِ المَورِدِ.
این بنده ناوارد مثل حافظ بچه محلمون نیستم که بگم برید خودتون شعر رو کشف کنید. ایه اش رو می نویسم کنار شعرهام. 
بی جنبه هم خودتون هستید.

 فعلا با یک شعر طنز شروع کنیم:
این بار من یکبارگی در عاشقی پیچیده ام
این بار من یکبارگی در کار خود زائیده ام
دنیا پدر در اورد اما رضای حق ببین
من خود به چشم خویشتن بابای خود را دیده ام^_^ 
اول از همه شعر کارت عروسی ام رو می ذارم. از اونجا که هم شعر گفتن رو توی سربازی یاد گرفتم و هم طراحی بلد بودم و هم اینکه می خواستم یه جوری بفهمونم که رقص و اهنگ نداریم شعر زیر رو توی کارت عروسی گفتم و گنجاندم. و به هر که می دادیم کمی لبخند می زد و می گفت این اولین کارتی هست که متنش رو می خونیم.*_*
بقیه کارتها دو کبوتر و لانه عشق و اینهاست نمی خوانیم.

 هر چند در عمل خیلی موفق اجرا نشد. اما تا حدودی تونستم اجراش کنم. به همون اندازه ای که نشد اجرا کنم شب اول عروسی دندون درد گرفتم ^_^.
تبسم اسم مستعار هست. کپی این شعر روی کارت عروسی بدون ذکر نام شاعر مجاز است ^_^. 
جای اسمهای ما اسم های خودتون رو بذارید وزنش خراب شد درستش کنید.

ازدواج  محسن و یارش تبسم توی تالار
گر شما آیید دارد شور و شادی های بسیار
تمبک ما میز تالار است  و دف بشقاب داداش
دی جی ما دایی و عامو بود با صوت خش دار 
کادو لطفا بنز و ماکسیما نیارید جا نداریم
چک به اسم حامل و داماد باشد ای هوادار
هم کباب ما کمی نیم پز بود هم کنجه نصفه
ما صفا داریم اما روی میز و آن شب تار 
عکس و فیلم ما نگیرید و دل ما خوش کنید 
عکس ما در قاب قلب خود ز بیگانه نگه دار 31 نور 
نوکر سیبیل باباتم ولی ما خسته ایم
ما دو تا را بعد این جشن خفن تنها گذار (این بیت، آخر کار حذف شد و در کارت نیامد که می آمد بهتر بود. و گناه کمتر) 
شهوت دنیا فنایی آخرت خیر و ابقی (14 آل عمران )
رقص و آهنگ غنا غافل کند ما را ز یار( 6 لقمان )
روزی ما دست یار و یار ما رزاق عالم (60 عنکبوت )
ای عذب با ازدواج و اتق اله رو به دیدار (32 و 33 نور)
یک دعای خیرتان بهتر ز دنیا و خزائن 
یار حجت باشی و در انتظار یار بیدار (105 توبه،  9 صف)


الان چند ماهی می شه تقریبا یه کم مثل بچه ادم می خوابیم البته یه کم، نه دو کم و نه سه کم، فقط یه کم، که بهار خانوم تشریف آوردن. امیدوارم ایشون مثل اوشون با خواب ما مشکل نداشته باشند، بذارند ما مانند بقیه انسان ها بخوابیم. البته اولش معمولا که نمی شه.

بعضی از دکترهای زنان و زایمان هستند که صبر ندارند ، اهل ریسک نیستند، حوصله نظارت ندارند تا بچه کامل کامل بشه. بچه رو زود به دنیا می اورند بچه مشکل گوارشی می گیرد شیر مادر نمی خورد بدخواب می شود و .‌‌‌‌‌‌‌‌‌.... و پدر پدر و مادر بچه در می آد تا خواب و .... درست شود و گاهی عوارضی تا همیشه می ماند.

فرزندها رو نذر کردم، مثل مادر حضرت مریم (س) که فرزندش مریم ( س)رو نذر کرد.

فرزند اول به اسم ریحانه نذر حضرت فاطمه س. این شعر تقدیم به حضرت فاطمه س با تاکید بر صفت ریحانه ی حضرت. پشت در بیمارستان قبل از تولد ریحانه خانم سروده شده:

هر کس مقرب می شود رَوح و ریحان می شود(۸۸ و ۸۹ واقعه)
جنت شود در جنتان جان می شود جان می شود(۴۶رحمان)
پیراهن یوسف چه سان بینا کند چشم پدر
چون روح روحانی شود هر چیز درمان می شود
بوی اویس از راه دور چون می رسد اندر مشام(حدیث از سوی یمن بوی خدا می شونم)
هر کس که عاشق می شود بویی ز جانان می شود
پیش خدا چون خوش بود بوی دهان روزه دار(خُلُوفُ فَمِ اَلصَّائِمِ أَفْضَلُ عِنْدَ اَللَّهِ مِنْ رَائِحَةِ اَلْمِسْکِ ثواب الاعمال ج ۲ ص ۵۱)
ماذا جزای صبر عشق؟ خود جملگی کان می شود
از عاشقی بگذر همی خود عشق شو خود عشق شو
حائل نباشد در میان آن کس که او آن می شود
ریحانه شو ریحانه شو خود بوی عشق او بده
هو هو کن ای محسن که هو در جام مستان می شود
در زیارتنامه امام حسین ع آمده:
السَّلامُ عَلَیک أَیها الصِّدّیقُ الطَّیبُ الطّاهِرُ، الزَّکی الْحَبیبُ الْمُقَرَّبُ وَابْنُ رَیحانَةِ رَسُولِ اللّٰهِ....

اما شعر بهار خانوم. فرزند دوم، نذر امام زمان عج است. تقدیم به امام زمان عج با توجه به صفت بهار ایشون.
  در زیارتنامه امام زمان(عج) می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّام» یعنی سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران.

بهاری شو بهاری شو بهار مردمان را جو
من روحانی خود را شکوفا کن برای او
من حیوانی خود را بکش با زهد ای دوست
که اول شرط در ندبه تخلی از همه جز هو
چه گویم من چه جویم من که وجه اله ببینم من
مگو من من بگو او او که او اید در آن سو
مباش ان سان که قائم ترک شد در خوی بازاری(۱۱ جمعه)
ثواب ذکر در بازار چه می داند هوس خو
به بوی عطر پیغمبر تحلی کن همه اخلاق را
تو چون ایه تجلی کن چو رو اندر میان مو
برای قایم عالم قیامت کن قیامت کن
بگو یا هو بگو یا هو فقط در عشق شو با او
افوض امر خود بالکل به یارت جان جانها
که یار یار باشی و ببینی نور ماه خوب رو
تخلی و تحلی و تجلی را بجو محسن ((۱۵۱ بقره)
که دنیا ساعتی باشد بهار آخرت پنجاه کو (۴ معراج)

فَانظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ ذَٰلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَىٰ وَهُوَ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ
پس (ای بشر دیده باز کن و) آثار رحمت (نامنتهای) الهی را مشاهده کن که چگونه زمین را پس از مرگ (و دستبرد خزان باز به نفس باد بهار) زنده میگرداندمحققا همان خداست که مردگان را هم (پس از مرگ) باز زنده میکند و او بر همه امور عالم تواناست
سوره الروم آیه 50

در زمان سربازی نگهبان که می شدم خیلی سخت می گذشت. نه ادمی، نه کتابی، نه موبایلی و نه هیچی. سکوت محض در یکجای تاریک نگهبانی و فشار خواب.
من برای نگهبانی چی کار می کردم؟
شعر می گفتم شعر گفتن رو فقط با یک کتاب سیروس شمیسا با کمک دوست اصفهانی ام یاد گرفتم حدود هفتاد شعر در همان زمان سربازی گفتم و الان هر ده سال یه دونه شعر می گم.^_^
حالا یکی از اون هفتاد شعر سربازی را می خواهم اینجا بگویم.
در شب شعر یکبار خواندم همه مسخره کردند گفتند قبلا مولوی و حافظ، اینها رو گفته. از قضا من هم در دل شعرهای انها را مسخره می کردم نه سر داشت و نه ته. نه قافیه و وزن. اسمش هم شعر نو و سپید و ... بود ^_^:
بریم سراغ شعر:
مست توام عود توام بویی خوش از جود توام 
دیوانه از بود توام پیوسته نابود توام
بیمار دیدار توام شب ها به اقرار توام
باقی بماند سود تو  در کار در سود توام
ای در همه احوال ما دریاب استیصال ما
بزم حلالی دار کن در تار در پود توام
معشوق موجود جهان موجود مشهود جهان 
در هر مکان در لامکان در بحر موجود توام
دردم فزون کن یا مکن درمان کنون کن یا مکن 
خوشحال می خواهم تو را جویای خشنود توام
هیچی چو من در شعر خود گوید تخلص با چه رو 
من مخلص نام توام گم نام مفقود توام
التماس دعا ^_^.

  • شنگول العلما
۰۲
آذر

مشکل امروز ما فقط یهود صهیون نیست.
مشکل یهود صهیون و مسلمانان یهودی و مشرکان جهان هستند.
مسلمانان یهودی ایرانی و مسلمانان یهودی منطقه و مشرکان جهان.
حضرت موسی ع،  سامری را  نکشت. حصر خانگی کرد. چرا؟ چون ...وَأُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ ...۹۳ بقره.
اگر جامعه بصیر بود،  حب پول  و طلا توی قلبشون نبود، شاید حضرت موسی ع سامری را اعدام می کرد نه حصر خانگی.

حالا ما هم در چنین فضایی هستیم که هی باید تبیین کنیم. برای مقابله با تفکر غربگرایی و جا نیافتدن زهد و ساده زیستی.
زهد هنوز جا نیافتاده. اولین شرط دعای ندبه هنوز جا نیافتاده، که با کم و زیاد شدن مرغ و گوشت و ....دچار صف های طولانی می شیم.

برای سامری هایی که امروز داریم و نمی تونیم اعدام کنیم چون (عجل) داریم.
بنی اسرائیل با (عجل) دچار غضب و ذلت شد.
إِنَّ الَّذِینَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَیَنَالُهُمْ غَضَبٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَذِلَّةٌ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَکَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُفْتَرِینَ
کسانی که گوساله را (معبود خود) قرار دادند، بزودی خشم پروردگارشان، و ذلّت در زندگی دنیا به آنها میرسد؛ و اینچنین، کسانی را که (بر خدا) افترا میبندند، کیفر می دهیم
سوره اعراف آیه 152
توی عجل طلا به کار رفته بود و صدا هم می داد. شاید بتوان گفت زمانی (برجام) (عجل) بود هم توش پول بود و هم صدا می داد.
ما نتوانستیم (عجل) رو بندازیم توی دریا.
برجام رو پاره کنیم یا بندازیمش توی دریا. طبق آیه زیر عمل نشد:
وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَةً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَىٰ سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ
و هرگاه (با ظهور نشانه هایی،) از خیانت گروهی بیم داشته باشی (که عهد خود را شکسته، حمله غافلگیرانه کنند)، بطور عادلانه به آنها اعلام کن که پیمانشان لغو شده است؛ زیرا خداوند، خائنان را دوست نمیدارد
سوره انفال آیه 58
هنوز هم نتونستیم بندازیم توی دریا.
باهاش بازی بازی می کنیم، چون سامری ها هستند و تفکر سامری.
فقط سامری نیست. فقط وجهه اش نیست. تفکر سامری هست.
عجل یعنی گوساله یعنی آن چیزهایی که توش پول هست و خوش صدا هست ولی بت بی خاصیت هست.
خب پس حالا که نتونستیم ، پس خودمون خودمون را می کشیم به عنوان توبه.
نتیجه این شد فتنه حجاب  و دیگر فتنه هاو خودمون خودمون رو کشتیم.
وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ یَا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنفُسَکُم بِاتِّخَاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلَىٰ بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنفُسَکُمْ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ عِندَ بَارِئِکُمْ فَتَابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ
و زمانی را که موسی به قوم خود گفت: ای قوم من شما با انتخاب گوساله (برای پرستش) به خود ستم کردید پس توبه کنید؛ و به سوی خالق خود باز گردید و خود را (=یکدیگر را) به قتل برسانید این کار، برای شما در پیشگاه پروردگارتان بهتر است سپس خداوند توبه شما را پذیرفت؛ زیرا که او توبه پذیر و رحیم است
سوره البقره آیه 54
امنیت به خطر افتاد و دیدیم این باید منجر به توبه عمومی شود.

مسلمانان محمدی کم هم که باشند پیروزند:
.....قَالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو اللَّهِ کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ
  امّا آنها که اعتقاد داشتند خدا را ملاقات خواهند کرد (و به روز قیامت ایمان داشتند) گفتند: چه بسا گروهی اندک که با اذن خدا بر گروهی بسیار پیروز شدند و خداوند با صابران (و استقامتکنندگان) است
سوره البقره آیه 249

ویژگی مسلمان محمدی که می گوید گروه کم بر گروه زیاد پیروز می شه چیه؟یَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو اللَّهِ. زندگی با یاد مرگ.
ویژگی مسلمان یهودی چیه؟  قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَمَا یَئِسَ الْکُفَّارُ....
سوره الممتحنه آیه 13
ناامیدی از آخرت. زندگی بدون یاد مرگ.

اما خب همه با هم باید مسلمانی کنیم نه همه بی هم: کلمه جمیعا می توانست در آیه زیر نباشد اما هست. جمیعا یعنی هر کس در خانه مسلمان باشد، نه. همه با هم مسلمان باشیم.
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا....
و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید ...
سوره آل عمران آیه 103
یعنی همه ایران و همه منطقه و همه جهان علیه اشغائیل.
هر کشوری در جهان باید بفهمد که حکومتش با رابطه با اشغائیل، پول را بر انسانیت ترجیح می دهد. تا آمادگی حکومت جهانی را پیدا کنند.
دو ایه زیر رو با هم مقایسه کنیم در یک ایه مسولیت اجتماعی قبل از ایمان آمده. اما در چند ایه بعد، مسولیت اجتماعی بعد از ایمان آمده، که اخر ایه گفته شده صالحین.
(مسولیت اجتماعی = امر به معروف و نهی از منکر)
شاید بتوان این طور گفت: مردم جهان علیه اشغائیل اقدام کنند و حکومتهایشان را امر به معروف و نهی از منکر کنند طبق فطرت انسانی شان. تا زمینه برای ظهور ایمان فراهم شود.
صالحین که آمدند، اول ایمان بعد امر به معروف و نهی از منکر. باز هم امر به معروف و نهی از منکر یعنی نظارت، مردمی و همگانی است یعنی حکومت مردمی. حالا این دو ایه را در سوره آل عمران ببینیم:
ایمان بعد از امر به معروف و نهی از منکر:
کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتَابِ لَکَانَ خَیْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَکْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ
  شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده اید: به کار پسندیده فرمان میدهید، و از کار ناپسند بازمیدارید، و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل کتاب ایمان آورده بودند قطعاً برایشان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمنند و(لی) بیشترشان نافرمانند..
سوره آل عمران آیه 110

ایمان قبل از امر به معروف و نهی از منکر در صالحین آخر آیه. صالحین امده نه الذین عمل الصالحات. صالحین یعنی تثبیت بیشتر.

یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَأُولَٰئِکَ مِنَ الصَّالِحِینَ
  به خدا و روز قیامت ایمان دارند؛ و به کار پسندیده فرمان میدهند و از کار ناپسند باز میدارند؛ و در کارهای نیک شتاب میکنند، و آنان از شایستگانند..
سوره آل عمران آیه 114
اما ادامه:
توبه دسته جمعی:
( فَتُوبُوا إِلَىٰ بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنفُسَکُمْ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ عِندَ بَارِئِکُمْ فَتَابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ)
این فتنه ها برای توبه دسته جمعی بود.
وقتی امنیت زیاد به خطر می افتد یعنی بفهم  و شاکر باش و نواقص رو هم سعی کن برطرف کن. نه اینکه برانداز باش یا ولایت فقیه را بزن. یعنی امر به معروف و نهی از منکر را بالاتر ببریم.

چطوری می شه  قرآن خواند ولی از توش مرگ بر آمریکا و مرگ بر اشغائیل در نیاد نمی دونم.
از کمی قبل از فلسطین ببینیم:
می گن فلانی شانس نداشت گیر ترامپ افتاد الان یکی دیگه هست. بریم سراغ مذاکره سازشی.
آیا کسی هست که شک داشته باشد آمریکا و اشغائیل ظالم هست؟

در قرآن آمده (ترکنوا).

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ
و به ستمگران تمایل و تکیه نکنید که آتشِ (عذاب) شما را فرامیگیرد و (در این صورت) برای شما در برابر خداوند، هیچ دوست و سرپرستی نیست، پس (ازهیچ ناحیه ای) مورد کمک قرار نخواهید گرفت
سوره هود آیه 113

تفسیر نمونه: مفهوم ((رکون )) - ((رکون )) از ماده ((رکن )) به معنی ستون و دیواره هائی است که ساختمان یا اشیاء دیگر را بر سر پا می دارد، و سپس به معنی اعتماد و تکیه کردن بر چیزی به کار رفته است .
گرچه مفسران معانی بسیاری برای این کلمه در ذیل آیه آورده اند، ولی همه یا غالب آنها به یک مفهوم جامع و کلی باز می گردد، مثلا بعضی آنرا به معنی تمایل و بعضی به معنی ((همکاری )) و بعضی به معنی ((اظهار رضایت )) یا ((دوستی )) و بعضی به معنی ((خیر خواهی و اطاعت )) ذکر کرده اند که همه اینها در مفهوم جامع اتکاء و اعتماد و وابستگی جمع است .

خدواند در حرام شفا قرار نمی دهد.

این حرف که رئیس جمهور عوض شد می شه مذاکره کرد یعنی معنای مرگ بر آمریکا برای ما روشن نیست.

معنای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اشغائیل یا ....
به معنای مرگ بر دولت آمریکا نیست.
به معنای مرگ بر سیاست های آمریکا هم نیست.
به معنای مرگ بر مردم آمریکا هم نیست.
پس به معنای مرگ بر کیه؟
به معنای مرگ بر امت آمریکا و امت اشغائیل است.
فرق امت و ناس چیه؟
امت یک گروه یا جمعیت با اهداف خاص است. در حالی که ناس عمومی هست.
مثلا ایه زیر می گوید یک امت بیاید برای امر به معروف و نهی از منکر:
وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
و از میان شما باید گروهی باشند که (دیگران را) به خیر دعوت نمایند و امربه معروف و نهی از منکر کنند و آنها همان رستگارانند.
سوره آل عمران آیه 104
از دیگر تفاوتهای امت با قوم و ناس اینه که شاید بتوان گفت امت مرز نداره.
مثلا اون استاد دانشگاهی که در ایران یک جوری توئیت می زنه که اشغائیل می اد از توئیت هاش استفاده می کنه، شاید جزء امت اشغائیل محشور بشه.
یا اون فقیه نما که آمریکا از صحبت هاش برای فتنه استفاده می کند شاید جزء امت آمریکا حساب بشه.

الإمامُ علیٌّ علیه السلام :الرّاضی بِفِعلِ قومٍ کالدّاخِلِ فیهِ مَعَهُم ، و عَلى کُلِّ داخِلٍ فی باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، و إثمُ الرِّضا بِهِ.
على علیه السلام :هر که به کردار عده اى راضى باشد، مانند کسى است که همراه آنان، آن کار را انجام داده باشد و هر کس به کردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن. نهج البلاغه حکمت ۱۵۴
اما آیه:
رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ کَثِیرًا مِّنَ النَّاسِ فَمَن تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی وَمَنْ عَصَانِی فَإِنَّکَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ
پروردگارا همانا بت ها بسیاری از مردم را گمراه کرده اند، پس هر که مرا پیروی کند، قطعا او از من است و هر کس با من مخالفت کند، همانا تو بخشنده ی مهربانی
سوره ابراهیم آیه 36
هر کس از حضرت ابراهیم ع پیروی کند از اوست.فَمَن تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی
حالا از این طرف امت اسلام مردم ایران نیستند. پیروان پیامبر ص، امت پیامبر ص هستند.

ممکنه کسی مسلمان ایرانی باشد ولی جزء امت یهود صهیون یا نصارای آمریکایی محشور بشه.

از اولین چیزهایی که در صورت ادای نادرست ما را از دین خارج می کند کیفیت نماز است:
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با یاران خود نماز خواند سپس در میان گروهی از یاران خود در مسجد نشست. مردی وارد مسجد و مشغول خواندن نماز شد، ولی رکوع و سجودش را صحیح و به طور کامل انجام نمی داد. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
نَقَرَ کنَقْرِ الْغُرَابِ لَئِنْ مَاتَ هَذَا وَ هَکذَا صَلَاتُهُ، لَیمُوتَنَّ عَلَی غَیرِ دِینِی[1]
مانند کلاغ نوک به زمین زد: اگر بدین حال بمیرد و نمازش چنین باشد، بر غیر دین من مرده است.[2]
کافى، ج 3، ص 238؛ چهل حدیث، ص 31، حدیث 12

از اذکار مستحبت بعد از صلوات تشهد نماز:
و تَقَبَّلْ شَفَاعَتَهُ فِی أُمَّتِهِ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ.
ان شاءالله که ما هم جزء امت پیامبر ص باشیم.

حالا چرا مرگ بر رو بلند می گیم:
چون حضرت ابراهیم ع که الگوی ماست  و اسوه است اعلام برائت می کرد. اعلام برائت خشک و خالی هم نه.
بت ها رو باید شکوند. بت ابرقدرتی و استکبار، بت دلار و .....
اعلام برائت از خودشون و از هرانچه غیرخدا معبود گرفته اند.
و اعلام دشمنی: وَبَدَا بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًاحَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ .
این قسمت ایه یعنی ما آتش بس داریم ولی صلح با ظالم نداریم. صلح امام حسن ع و صلح حدیبیه نداریم. آتش بس امام حسن ع و آتش بس حدیبیه داریم.
مذاکره صلحی سازشی نداریم مذاکره آتش بس داریم برای چی؟ برای مبارزه دوباره.
وَمَن یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ
و جز آنها که کناره گیریشان برای ساز و برگ نبرد مجدّد یا پیوستن به گروه دیگری از مسلمانان باشد، هر کس در روز جنگ پشت به دشمن کند، قطعاً مورد خشم خدا قرار میگیرد و جایگاه او جهنّم است و چه بد سرانجامی است
سوره انفال آیه 16
این باید جا بیفتد. البته با کافر غیرمستکبر که مانع دینداری نیست با عدالت برخورد می کنیم لَّا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ
خداوند شما را از نیکی و عدل نسبت به کسانی که با شما به خاطر دین جنگ نکرده و شما را از خانه هایتان بیرون ننموده اند منع نمیکند. همانا خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.
سوره الممتحنه آیه 8

 

##########

  • شنگول العلما