شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

۲ مطلب در بهمن ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۷
بهمن

 در مطلب قبل مفصل گفته شد که طبق آیه ۲۵ حدید باید مردم قیام  به عدل کنند چون هدف رشد مردم هست. لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ.
وقتی فقط حکومت همه کار بکند، درونش رشد نیست. و هدف رشد مردم است.

 اما از این طرف داریم چی؟
...ولَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَشْکُرُونَ بقره ۲۴۳
.... وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ یوسف ۴۰
.... وَلَٰکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یُؤْمِنُونَ رعد ۱
و .....
پس ما از یک طرف داریم قیام به عدل ناس و از این طرف هم داریم اکثریت ناس اهل شکر و ایمان و آگاهی نیستند و ...
پس حالا که اکثریت مردم این جوری هستند پس چی کار کنیم؟

قران برای کی نازل شده؟ ناس
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ....
 (روزه در) ماه رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است (و قرآن کتابی است که) هدایتگر مردم همراه با دلائل روشنِ هدایت و وسیله تشخیص حق از باطل است، ...
سوره البقره آیه 185
اما چه کسانی ازش استفاده می کنند؟ متقین.
ذَٰلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ
 آن کتاب (با عظمت که) در (حقّانیت) آن هیچ تردیدی راه ندارد، راهنمای پرهیزگاران است
سوره البقره آیه 2
قران برای ناس آمده اما متقین استفاده می کنند
هَٰذَا بَیَانٌ لِّلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِّلْمُتَّقِینَ
 این (قرآن) برای همه ی مردم بیانی روشنگر، ولی برای متّقین (وسیله ی) هدایت و پندآموزی است
سوره آل عمران آیه 138

رسول برای کی آمده است؟ ناس
..... وَأَرْسَلْنَاکَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَکَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِیدًا
 ....و (ای پیامبر) ما تو را به رسالت برای مردم فرستادیم و گواهی خدا در اینباره کافی است
سوره النساء آیه 79
اما چه کسانی از وجود پیامبر ص بهرمند می شوند؟ تابعین ( ولایت پذیرها)

قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ
 (ای پیامبر) بگو: اگر خداوند را دوست میدارید، پس مرا پیروی کنید، تا خدا نیز شما را دوست بدارد و گناهانتان را بر شما ببخشد و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است
سوره آل عمران آیه 31

و همین مومنین تابع رهبر الهی گرچه اندک باشند کافی هستند طبق آیه زیر:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
 ای پیامبر برای تو (حمایت) خداوند و پیروان با ایمانت کافی است (و نیازی به حمایت گرفتن از دیگران نداری).
سوره انفال آیه 64
خب پس از بین ناس یه عده ای هستند که مومن هستند و همین مومنین کافی  هستند.
پس خداوند کارش رو با ناس پیش نمی بره کارش را با مومنین تابع رهبر الهی پیش می بره.

چطوری خداوند با عده کم کارش رو پیش می بره؟
هر کدوم از مومنین تا ده برابر آدم عادی حساب می شوند و حتی بیشتر.... با چی ؟ مثلا با صبر تا ده برابر می شه.

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِن یَکُن مِّنکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَإِن یَکُن مِّنکُم مِّائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِّنَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَفْقَهُونَ
 ای پیامبر مؤمنان را بر پیکار (با کفّار) تشویق کن، اگر بیست نفر از شما پایدار باشند، بر دویست نفر پیروز میشوند و اگر از شما صد نفر (مقاوم) باشند، بر هزار نفر از کافران غلبه مییابند، زیرا آنان گروهی هستند که (آثار ایمان را) نمیفهمند.
سوره انفال آیه 65

البته با بالاتر از صبر و شکر کار انقلاب ( خروج از ظلمات طاغوت و رفتن به سمت نور توحید) پیش می رود یعنی  باید صبار(بسیار صبور) و شکور (بسیار شکرگزار) بود.
صبار و شکور باهم و نه صبر و ناله. تا می گی چه خبر ناله نمی کنند.
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ
 همانا موسی را همراه معجزاتی (به سوی مردم) فرستادیم (و به او گفتیم:) قومت را از تاریکیها به سوی نور خارج ساز و روزهای (نزول قهر یا لطف) خدا را به آنان یادآوری کن، همانا در این (یادآوری) برای کسانی که صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانه هایی از قدرت الهی است
سوره ابراهیم آیه 5

گاهی یک نفر خودش یک امت است که مفسران البته تحلیل های مختلفی بر این ایه نوشته اند
إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِّلَّهِ حَنِیفًا وَلَمْ یَکُ مِنَ الْمُشْرِکِینَ
 همانا ابراهیم (به تنهایی) یک امت بود، در برابر خدا خاضع و فرمان بر و حق گرا بود، و از مشرکان نبود.
سوره النحل آیه 120

مومنین مجاهد رو کم نبینیم
مومن مجاهد ممکنه عالم باشه مثلا آیت الله بهجت و اون همه دگرگونی ها که ایجاد کردند.
گاهی ممکنه سپاهی باشه مثلا حاج قاسم که  یک منطقه وسیع را نجات می دهد
گاهی ممکنه از بین مردم باشه مثلا شهید صدرزاده یک محله را دگرگون می کند
گاهی ممکنه مسول باشه مثلا شهید بهشتی
 و....
پس جای مشخصی نداره هر جا باشه وظیفه اش رو درست انجام می ده و دگرگونی های زیادی ایجاد می کند.
مومن مجاهد جهان رو دو قسمت نمی کنه مسولین و مردم. بلکه هر جا بود همونجا تمام تلاشش رو می کنه در جهت ولایت و جهان اطرافش رو تغییر می ده.
البته این افراد، متقین نیستند بلکه امامان میانی یا امام المتقین هستند.
وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا
 و کسانی که میگویند: پروردگارا از همسران و فرزندانمان مایه روشنی چشم ما قرارده، و ما را برای پرهیزگاران پیشوا گردان
سوره الفرقان آیه 74
از خانواده شروع کردن بعد رسیدن به امام شدن در جامعه.
محوریت خانواده که قبلا گفته شد.

#####################

  • شنگول العلما
۱۹
بهمن

انقلاب اسلامی جذاب و زیبا و مبانی محکم قرانی داره و قابلیت تبلیغ و صادرات.
و در کشورهای مختلف هم نفوذ کرده. ما فقط ریزش ها رو می بینیم در حالی که رویش ها و مسلمان شدن ها هم وجود داره.
چون یک عارف بزرگ (امام خمینی ره) که درونش انقلاب اتفاق افتاده این انقلاب را به وجود آورده.
از انقلاب درونی شروع کرده و به انقلاب بیرونی رسیده این را از کتابهای بسیار عمیقش می توان فهمید.
پیامبران صلوات الله علیهم هم این گونه بودند. پیامبر ص از عبادت در غار حراء و انقلاب درونی به انقلاب بیرونی رسید.
هر مفهوم انقلابی بیرونی یک معادل انقلاب درونی و عرفانی داره.
مثلا:
امام خمینی ره از کشتن فرعون نفس رسیده به بیرون کردن فرعون شاه.
آیه زیر در عرفان آیه یقظه و بیداری است و امام ره از آیه بیداری درونی (یقظه) رسیده به بیداری اسلامی. ابتدا از ایه برای یقظه درونی استفاده کرده و بعد برای یقظه جهان.
نشسته فکر نکن. بلند شو وایسا (تقوموا) حرکت کن و سپس فکر کن ثم تتفکروا.
مثل بقیه نبود که فقط فکر کنند. یا نشسته فکر کنند.
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَّکُم بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ
 بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز میدهم، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما (= محمّد) هیچ گونه جنونی ندارد؛ او فقط بیمدهنده شما در برابر عذاب شدید (الهی) است
سوره سبأ آیه 46

 اما جمهوری اسلامی مشکل داره. که مربوط به جمهوری اش است نه اسلامی اش.
همان طور که هر کشوری و جمهوری ای مشکلاتی داره.
اصلا کشور بدون مشکل نداریم. این را از اعتراضات انگلیس و فرانسه و ....می توان فهمید وقتی مدعیان مشکل دارند یعنی کشور بی مشکل نداریم.
إِن یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنکُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ
  اگر به شما آسیبی رسیده، آن قوم را نیز آسیبی نظیر آن رسید؛ و ما این روزها(ی شکست و پیروزی) را میان مردم به نوبت میگردانیم (تا آنان پند گیرند) و خداوند کسانی را که (واقعاً) ایمان آورده اند معلوم بدارد، و از میان شما گواهانی بگیرد، و خداوند ستمکاران را دوست نمیدارد..
سوره آل عمران آیه 140

حالا مشکل داریم از کرات دیگر قرار نیست کسی بیاید و مشکلات را حل کند.

 آیا ما باید بریم سراغ دیگران که حل کنند یا مومنین؟
..... هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ
  .... همو بود که تو را با یاری خود و مؤمنان نیرومند گردانید.
سوره انفال آیه 62

اما نه هر مومنی. مومن تابع رهبر الهی.
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
  ای پیامبر، خدا و کسانی از مؤمنان که پیرو تواند تو را بس است.
سوره انفال آیه 64
پروژه ای به اسم (آنفولانزای نیویورکی) در کنگره آمریکا به تصویب رسید. این پروژه نوعی تنفرزایی را دنبال می کند. سیاه نمایی و ناامیدسازی مردم نسبت به مسولین و حکومت و اسلام و ....
مردم را ناامید کن آن وقت هر کاری می خواهی بکن.
صاحب فیس بوک، اینستا و واتس آپ را می خرد و با کمک هوش مصنوعی در فضای مجازی مشغول سیاه نمایی، بزرگنمایی ضعف و ....می شود.
خداوند روی ناامیدی حساس است پس اگر تو هم  کمک‌ به تولید ناامیدی می کنی ایه زیر را هم ببین.
.... وَلَا تَیْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ
 ..... حق این است که جز گروه کافران از رحمت خداوندی مأ یوس نمیشوند.
سوره یوسف آیه 87

حل مشکل بر اساس قرآن نه اینکه بریم سراغ براندازی.
کل جمهوری ام که فساد بردارد که این طور نیست و مکتب حاج قاسم تازه احیا شده آن وقت هم باز چون مبانی انقلاب درست است
نهایتش شروع از صفر  است دیگر.
مثل امام سجاد ع که شروع از صفر کرد. که هزاران برده رو می گیره آموزش می ده ازاد می کنه برای امامان بعدی انقلاب.
مثلا امام سجاد ع نمی گه خب پدرمو کشتن اکثرا هم مخالف و یاری نداریم. پس ولشون کن.
اگر ولش کن بگیم می شیم  مثل صاحب حوت.
فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَلَا تَکُن کَصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَىٰ وَهُوَ مَکْظُومٌ
 پس برای (تحقّق) فرمان پروردگارت صبر کن و همانند (یونس) صاحب ماهی مباش آن گاه که با دلی پر اندوه ندا در داد.
سوره القلم آیه 48
برگردیم به دوران شاه هم نداریم
قَدِ افْتَرَیْنَا عَلَى اللَّهِ کَذِبًا إِنْ عُدْنَا فِی مِلَّتِکُم بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللَّهُ مِنْهَا ....
 (شعیب به مخالفان گفت:) اگر پس از آنکه خداوند ما را از آیین شما نجات داد، دوباره به آن برگردیم بیگمان بر خدا دروغ بسته ایم، ....
سوره اعراف آیه 89
پس براندازی و ولش کن و برگردیم به قبل  نداریم چون انقلاب اسلامی درسته و جمهوری مشکل داره.
اگر مشکل هست در یک قسمتی در هم بسته است. تو بدو به طرف در بسته مثل یوسف علیه السلام خدا در رو باز می کنه.
در باز باشد تو هم بدوی به طرفش هنر نکردی. این را همه بلدند.
مثل تهرانی مقدم و شهریاری و ....باشیم.
منتها باید بدوی به سمتش. بشینیم بگیم دربسته است هیچ اتفاقی رخ نمی ده. همون تقوموا .....ثم تتفکروا
مثلا جمهوری اسلامی قوانین اضافی دارد و قانون زدایی باید شروع شود چرا؟
چون قانون تولید عنوان مجرمانه می کند.
در حالی که هر فقهی نباید قانون شود که مجرم تولید کند.
این فضیلت نیست که با کمک قانون های زیاد یک حکومت خوب داشته باشیم چرا؟
نمی گویم قانون بد است می گویم فضیلت نیست. یعنی درونش رشد نیست.
هر قانونی بالاخره یه راه دور زدن ممکن است پیدا کند. رشد آن است که بدون قانون یا با قانون بر اساس تقوا کار جلو رود.
قانون، کنترل گر بیرونی و تقوا، کنترل گر درونی است. در تقوا و کار برای رضای خدا رشد است نه در قانون مداری.
البته اگر قانون مداری از ترس قانون نباشد از ترس خدا باشد فضیلت است.
پس شهروند و مسول قانون مدار به خاطر قانون، درونش رشد نیست. بلکه بر اساس تقوا و رضای خدا رشد دارد و ثواب دارد و گرنه مباح می شود و بی ثواب.
در قیامت قسمت خالی کارنامه ما قسمت اعمال مباح است. مثلا غذا خوردن اگر مباح باشد آن طرف کارنامه خالی است اگر برای رضای خدا باشد آن طرف ثواب دارد.
پس قانون خوب باید باشد زیادی نباید باشد و عمل به قانون بر اساس تقوا و رضای خدا رشد دارد.
فقط دنبال مسول خوب نیستیم مسول هم باید رشد کند.
حالا
پهلوی و آمریکا و فلان اروپایی که نمی تونن بیان برای ما قوانین اضافی رو حذف کنن و قوانین بهتر بذارن. خودمون باید بکنیم.
 و یا مثلا دولت باید کوچک تر شود کوچک شود و مردمی را توضیح می دم.
و یا مثلا خصوصی سازی طبق اصل چهل و چهار خوب است. اما طبق اصل چهل و چهار. نه طبق هوای نفس.

خصوصی سازی به معنای مردمی سازی نیست.
خصوصی سازی در بعضی موارد  خاص و نه همه ی موارد. و تعاون تقدم دارد (تعاون قرانی و نه فقط سرمایه خالی) و خصوصی سازی یک نیروی کمکی باشد و اول مشکل کارخانه را بفهمیم و بفهمیم از کجا داریم آسیب می بینیم و ضوابط دیگر بعد واگذاری و نظارت. نه واگذاری خالی خالی. بدون پیش و پس و ....
وگرنه چی می شه؟
خصوصی سازی طبق هوای نفس و ....می شه چرخاندن ثروت بین اغنیا. دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ.خب اینکه منظور قانون نبود:
مَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَىٰ وَالْیَتَامَىٰ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ کَیْ لَا یَکُونَ دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنِیَاءِ مِنکُمْ وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ
  آنچه خدا از (دارایی) ساکنان آن قریه ها عاید پیامبرش گردانید، از آن خدا و از آن پیامبر (او) و متعلق به خویشاوندان نزدیک (وی) و یتیمان و بینوایان و درراه ماندگان است، تا میان توانگران شما دست به دست نگردد. و آنچه را فرستاده (او) به شما داد، آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت، بازایستید و از خدا پروا بدارید که خدا سخت کیفر است.
سوره الحشر آیه 7
 پس منظور از مردمی سازی خصوصی سازی نیست. خصوصی سازی یک اصل با ضوابط و شرایط خاص در بعضی موارد خاص و کمکی با تقدم تعاون و ....
حالا قرآن سیستم نظارتی امر به معروف و نهی از منکر را هم دیده است که اجرای قانون خوب، درست انجام شود.
وگرنه چی می شه شرارکم بینتون بالا  می اد و دعاتون مستجاب نمی شه: مسول شر که می اد بالا نتیجه ی چیه؟ نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر.
خودت رو جدا از حکومت ندان همه مسول هم هستیم.

نامه 47 - وصیت امام علیه السلام به فرزندانش پس ازضربت ابن ملجم‏
وَ عَلَیْکُمْ بِالتَّوَاصُلِ وَ اَلتَّبَاذُلِ وَ إِیَّاکُمْ وَ اَلتَّدَابُرَ وَ اَلتَّقَاطُعَ لاَ تَتْرُکُوا اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیَ عَنِ اَلْمُنْکَرِ فَیُوَلَّى عَلَیْکُمْ شِرَارُکُمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلاَ یُسْتَجَابُ لَکُمْ
بر شما باد به پیوستن با یکدیگر، و بخشش همدیگر، مبادا از هم روى گردانید، و پیوند دوستى را از بین ببرید. امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدهاى شما بر شما مسلّط‍‌ مى‌گردند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد.

سیستم امر به معروف و نهی از منکر
یعنی مردم بر مردم و مردم بر حکومت و حکومت بر مردم و همه بر هم نظارت کنیم.

ضد انقلاب از اجرای ناقص این قانون نتیجه می گیرد براندازی.
غرب زده نتیجه می گیرد رابطه آمریکا.
ناامید نتیجه می گیرد قانون را کنار بگذاریم جدایی دین از سیاست. ما چقدر بدبختیم همه چی داغونه.
و مومن انقلابی می گه اصلاح و اجرای درست.
جهان بینی غلط نتیجه می شود عمل غلط.
جهان بینی درست نتیجه می دهد عمل درست.

حالا چرا بعضی از نظام کلا بدشون می آد؟
چون فقط مشکلات کشور رو می بینن و خوبی هاش رو نمی بینن. و همه مشکلات خودشون رو می اندازند گردن نظام. و ندیدن عیب های خود.
وقتی یک نفر دائم برای خودش تصویرسازی منفی کند خب از آن چیز بدش می اید.
مثلا کسی که کارش فقط تصحیح نسخه است یا ساده تر بگیم معلمی که فقط دیکته تصحیح می کند ذهنش بعد از مدتی که مدام این کار را انجام دهد غلط بین می شود. یعنی کل دیکته را نمی بیند که مثلا هفده شده فقط ان سه غلط را می بیند این مدل ذهن ها هم به خود و هم به جامعه خیلی ضربه می زنند.

مثلا چطوری؟
تشییع حاج قاسم نمی بینه فوتی های تشییع رو می بینه.
زدن عین الاسد رو نمی بینه هواپیمای اوکراینی می بینه(که البته توضیح داره با آیه بماند)
گرانی پیاز رو می بینه برقراری ارتباط با بانکهای خارجی بدون سوئیفت نمی بینه
و بگیر برو بالا.
مدیر بالادستیش بده می گه بیا اینم نظام. خب آقا همه کارمندا با هم جمع بشین مدیر رو عوض کنین رهبر که نباید بیاد مدیر شما رو عوض کنه و ....

 آقاجون وقتی ما در جنگ دو ابر قدرت در اوکراین، پهباد مال ده سال پیش می فروشیم به روسیه  و یا مقاومت گنبد آهنین می شکنه و کشتی انگلیسی می گیریم و ... یعنی یه چیزایی حالیمونه.
همه دنباله نقطه زن هستند. چرا؟ چون مردم عادی کشته بشن بدنامی داره. ما برای رضای خدا اونها ترس از بدنامی.
پس ما قدرت جمهوری اسلامی رو می بینیم
از پهباد و موقعیت خاص در منطقه از لحاظ حمل و نقل جهانی (راه ابریشم) و معادن و .... نقص هم می بینیم می گیم تلاش برای اصلاح طبق قرآن.
ضد انقلاب فقط نقص رو می بینه می گه براندازی و غربگرا فقط نقص و خودتحقیری می بینه می گه رابطه با آمریکا.
یعنی دقیقا مدل من می دونستم کارتن گالیورند بعضی ها.

البته نکته اصلی مومن مجاهد، توکل است.
ما بر نقطه زن و دیگر قدرتهایمان تکیه کنیم می خوریم زمین چرا؟ چون تکیه فقط خداست و اسباب رو باید فقط  در حد اسباب دید.
  با خدا  و بدون قدرت در جنگ بدر پیروزیم. با تکیه بر قدرت بدون توکل در جنگ حنین شکست را دارد.
لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَیَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنکُمْ شَیْئًا وَضَاقَتْ عَلَیْکُمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُم مُّدْبِرِینَ
  قطعاً خداوند شما را در مواضع بسیاری یاری کرده است، و (نیز) در روز (حنین)؛ آن هنگام که شمار زیادتان شما را به شگفت آورده بود، ولی به هیچ وجه از شما دفع (خطر) نکرد، و زمین با همه فراخی بر شما تنگ گردید، سپس در حالی که پشت (به دشمن) کرده بودید برگشتید..
سوره التوبه آیه 25
پس توکل و توحید و صدق و حضور با تمام بضاعت است که می شود صحرای طبس. و شن بساط یک حمله نظامی آمریکا را می چیند.

جایی که یک مورد لنگ بزند نصرت نمی اید و عادی پیش می رود. مثلا توکل نباشد یا با تمام توان و امکانات جلو نیاییم یا استقامت و صبر نباشد.
فَلَمَّا رَأَى اَللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا اَلْکَبْتَ
پس آنگاه که خدا، راستى و اخلاص ما را دید، خوارى و ذلّت را بر دشمنان ما نازل
وَ أَنْزَلَ عَلَیْنَا اَلنَّصْرَ
و پیروزى را به ما عنایت فرمود(خطبه۵۶)
صحرای طبس سنت الهی را نشان می دهد و تکرارپذیر است در اقتصاد و .....
چرا؟
سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِی قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا
 این سنّت الهی است که در گذشته نیز بوده است؛ و هرگز برای سنّت الهی تغییر و تبدیلی نخواهی یافت
سوره الفتح آیه 23

حالا اصلاح کنیم جمهوری اسلامی  رو به این معنی نیست که بشیم ژاپن اسلامی یا مثلا دموکراسی اسلامی یا جمهوری اسلامی رحمانی و یا جمهوری اسلامی غربی و یا جمهوری آمریکایی..‌.بلکه جمهوری اسلامی قرانی.
مبانی انقلاب از کجا می اد؟ از قران:
إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَّهُ وَلَا تَکُن لِّلْخَائِنِینَ خَصِیمًا
 ما این کتاب را بحق بر تو نازل کردیم؛ تا به آنچه خداوند به تو آموخته، در میان مردم حکم کنی؛ و از کسانی مباش که از خائنان حمایت نمایی
سوره النساء آیه 105

حالا که کمی از جمهوری و حکومت گفتم برویم سراغ جمهوری مردمی که کمتر گفته شده و اصل بحث است:
چهار تا طراحی قران رو می خوام بگم
طرح خانواده، طرح صله رحم، طرح همسایه
 و طرح مسجد.
از این چهار طرح می خواهم نتیجه بگیرم سرمایه گذاری اصلی قران روی مردم است و حکومت مردمی.
اکثرا فکر می کنیم هدف اینه که مردم یه حکومت خوب تشکیل بدهند
یعنی انتخابات رو قوی شرکت کنند و بعد حکومت بیاد و تمام مشکلات رو حل کنه. این فکر کاملا غلطه. الان آیاتش رو نشون می دم عجله ننما.

#################

  • شنگول العلما