شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

بایگانی

گیس بیرون در سریال مهیار عیار

پنجشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۰ ق.ظ

من سینما نمی رم چون حجاب در خود فیلم رعایت نمی شود.

فیلم دفاع مقدس هم باشد اول نگاه می کنم ببینم حجاب رعایت شده یا نه.

سریال سرزمین مادری یک اغازی بود برای بیرون گذاشتن جلوی مو.

فصل اولش که این طور بود بقیه را ندیدم.

حالا سریال مهیار عیار بیرون گذاشتن گیس.

بشین از صبح تا شب کار فرهنگی کن.

یک ضد فرهنگ می اید همه را خراب می کند.

ساختن، ده ها سال طول می کشد اما خراب کردن در یک ساعت هم اتفاق می افتد.

فرهنگ چشم زیری قدیم خیلی باب بود.

گیر ما دو‌ نخ مو نیست.

گیر عادی کردن گناه است.

وقتی در سریال گیس بیرون می گذارند استحقار و اصرار که هست. افتخار و استبشار هم می تواند باشد. 

هیچ کس نیست که قانون برای صدا و سیما بگذارد؟ یا قانون هست می گویند حالا که این سریال ساخته شده این همه خرج شده چی کارش کنیم. بگذار پخشش کنیم.

شاید هم مدل قانون سگ هاست. جلوی ورودی پارک بزرگ نوشته ورود سگ ممنوع. بعد وارد پارک می شویم می بینیم که ای داد بیداد سگ ها سواد نداشتند. وگرنه خودشان می فهمیدند که نباید بیایند. حالا کلاس سواد اموزی برای سگها شاید مفید باشد صاحبان سگ که توجه نمی کنند.

اگر قانون می گذاری ضمانت اجرا هم بگذار.

اَلْقُطْبُ اَلرَّاوَنْدِیُّ فی لُبِّ اَللُّبَابِ ، عَنِ النَّبیِّ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ قَالَ: أَرْبَعَةٌ فِی اَلذَّنْبِ شَرٌّ مِنَ اَلذَّنْبِ اَلاِسْتِحْقارُ وَ اَلاِفْتِخارُ وَ اَلاِسْتِبْشارُ وَ اَلاصرار

 

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: چهار چیز از گناه بدتر است:
1- کوچک شمردن گناه: یعنی وقتی به نامحرم نگاه شهوت آلود می‌کنی به خودت بگویی: اینکه چیز مهمی نیست، زنا که نکردیم، قتل که نکردیم.
2- افتخار کردن به گناه: مثلا خاطره خلافکاری‌های خودت را با افتخار تعریف‌کنی که بله زمانی که فلان مسئولیت را داشتم، فلان قدر اختلاس کردم هیچ کس هم نفهمید.
3- شادمانی کردن به گناه: یعنی بعد از گناه  خوشحالی کردن مثلا بگویی عجب کلاهی سرش گذاشتم، کیف کردم.
4- اصرار برگناه: مثلا بگویی خوب کردم زدم، بازهم می‌زنم! خوب کردم رشوه گرفتم، بازم می‌گیرم، خوب کردم مواد فروختم، بازم می‌فروشم، تازه راه و چاهش را بلد شده‌ام.

 

ان کاری که ما باید بکنیم چیست؟

اعتراض تلفنی با صدا و سیما

صحبت با نمایندگان

تجمع قانونی علیه سریال

صحبت با امام جمعه جماعت

هر کس هر کار بلد است.

وسط وصیت نامه اکثر شهدا هی می بینیم امده خواهرم حجابت چرا؟

وسط جنگ احزاب مسیله حجاب اماده است.

این ایه در سوره احزاب است:

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا
 در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضى پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلى در عهد و پیمان خود ندادند ۲۳ احزاب

چند ایه بعد امده چی؟

یَٰنِسَآءَ ٱلنَّبِیِّ مَن یَأۡتِ مِنکُنَّ بِفَٰحِشَةࣲ مُّبَیِّنَةࣲ یُضَٰعَفۡ لَهَا ٱلۡعَذَابُ ضِعۡفَیۡنِۚ وَکَانَ ذَٰلِکَ عَلَى ٱللَّهِ یَسِیرࣰا
 اى همسران پیامبر! هر کدام از شما گناه آشکار و فاحشى مرتکب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود؛ و این براى خدا آسان است ۳۰ احزاب

نکته شش تفسیر نور: کسانى که چهره‌ى دینى و اجتماعى دارند و کارشان براى دیگران سرمشق است، اگر گناه کنند، کیفرشان بیش از دیگران است. نِسٰاءَ اَلنَّبِیِّ‌ ... ضِعْفَیْنِ‌

و بعد ایات حجاب امده است.

وسط جنگ احزاب.

از زیر اوار بانویی را بیرون می کشند در جنگ لبنان و‌غزه. 

او هی روسری اش را درست می کرد. زیر اوار.

 

یَـٰٓأَیُّهَا ٱلنَّبِیُّ قُل لِّأَزۡوَٰجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَآءِ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ یُدۡنِینَ عَلَیۡهِنَّ مِن جَلَٰبِیبِهِنَّۚ ذَٰلِکَ أَدۡنَىٰٓ أَن یُعۡرَفۡنَ فَلَا یُؤۡذَیۡنَۗ وَکَانَ ٱللَّهُ غَفُورࣰا رَّحِیمࣰا
 اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى‌هاى بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تا کنون خطا و کوتاهى از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزندۀ رحیم است ۵۹ احزاب

ایه بعد از این ایه چیست؟ در مورد منافقان.

لَّئِن لَّمۡ یَنتَهِ ٱلۡمُنَٰفِقُونَ وَٱلَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضࣱ وَٱلۡمُرۡجِفُونَ فِی ٱلۡمَدِینَةِ لَنُغۡرِیَنَّکَ بِهِمۡ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَآ إِلَّا قَلِیلࣰا
 اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بى‌اساس در مدینه پخش مى کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان مى‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهى نمى‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند! ۶۰ احزاب

 

وسط جنگ احزاب، حجاب، منافقان

​​

 

 

 

  • شنگول العلما

نظرات  (۲)

  • حسن مجیدیان
  • دمت گرم که درد و دغدغه داری
    پاسخ:
    دم شما گرم که توجه می کنید 
    عاقبتتون بخیر ان شاءالله.
  • مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
  • کلیت حرف شما رو قبول دارم
    ولی بزرگوار تا سوتی های امثال صدیقی کامل تبیین نشه و سرسری ازش نگذرن و همچنین اوقاف وسایر مافیاهایی که در حکومت علوی یکه تازی می‌کنن..
    مردم دیگه حرف علما رو نمی‌پذیرن.
    قضیه دم خروس قسم حضرت عباس ع شده .
    پاسخ:

    سلام
    در متن  نوشتم که گناه را کوچک نشمریم  اول باید فلان گناه بپردازیم این را فعلا ول  کن یا بعدا
    من مسلط به کل پرونده آیت الله صدیقی نیستم.
    یکی از شاگردان می گفت خود حوزه روی خانه ای بنا شده که از طرف ایشون اهدا شده و‌گران هم بوده. 
    اما این را کنار بگذاریم چند روایت ببینیم:
    در کتاب غررالحکم، که بخشی از حکمت‌ها و سخنان حضرت امام علی(ع) را در خود جای داده، چنین آمده است: «ما قصم ظهری إلا رجلان عالم متهتّک و جاهل متنسّک‏ هذا ینفر عن حقّه بتهتّکه و هذا یدعو إلى الباطل بتنسّکه‏»؛[1] فقط دو شخص کمرم را شکستند؛ عالمی که از انجام گناه ابائی ندارد و نادانی که اهل عبادت باشد. آن عالم با ارتکاب گناهان، مردم را از دینداری فراری می‌دهد و این نادان، به خاطر جهلش،‌ مردم را به سمت باطل می‌کشاند.

    اما ما باید چگونه باشیم؟

    عنه علیه السلام : إنّ الحقَّ لا یُعرَفُ بالرِّجالِ، اعْرِفِ الحقَّ تَعرِفْ أهلَهُ .[مجمع البیان : 1/211 ، روضة الواعظین : 39 .]

    امام على علیه السلام : حقّ به شخصیتها شناخته نمى شود ؛ خودِ حقّ را بشناس تا پیروان آن را بشناسى .

    پس اسلام وابسته شخص نباید باشد

    اما یک سری روایات هم هست ذیل ایه ۱۹ نور:

    محمّد بن یعقوب:با سند از سهل بن زیاد،از یحیى بن مبارک،از عبد اللّه بن جبله،از محمّد بن فضیل،از امام رضا علیه السّلام،روایت کرده که به ایشان عرض کردم:درباره یکى از دوستانم به من مطلبى رسیده که آن را زشت مى‌دانم از او در آن باره سؤال کنم و آن را منکر مى‌شود در حالى که از افرادى مطمئن درباره او به من خبر رسیده است.آن امام علیه السّلام فرمود:اى محمد!درباره برادرت،گوش و چشم خویش را باور مکن و اگر پنجاه نفر براى تو قسم یاد کردند و حرفى به تو زدند،پس سخن دوستت را باور کن،اما سخن آنان را باور نکن و چیزى را که باعث رسوایى او شود و آبروى او را ببرد،ترویج مکن؛چرا که در این صورت از آن دسته افراد خواهى بود که خداوند در قرآن درباره آنان مى‌فرماید: «إِنَّ اَلَّذِینَ‌ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِی اَلَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ‌». )
    محمّد بن یعقوب:از محمّد بن یحیى،از احمد بن محمّد بن عیسى،از محمّد بن فضیل،از ابو حمزه،از امام باقر علیه السّلام،روایت کرده که فرمود:مؤمن باید هفتاد گناه کبیره برادر مؤمنش را بپوشاند.)

    ابن بابویه از محمّد بن حسن بن احمد بن ولید،از محمّد بن حسن صفّار، از ایّوب بن نوح،از محمّد بن ابو عمیر،از محمّد بن حمران،از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که فرمود:هرکس آنچه را با دو چشم و گوشش از برادر مؤمنش دیده و شنیده،بر زبان جارى کند از جمله کسانى است که خداوند عزّ و جل درباره او فرموده است: «إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِی اَلَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ‌ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ‌».

    خب حالا با مجموع روایاتی که دیدیم باید تصمیم بگیریم. ایا عالم متهتک بود؟ یعنی دایم در حال بیت المال خوری بود و گناهان مختلف.
    ایا باید این موضوع به صورت علنی اعلام می شد توسط یک شخص و این عدالت بود؟
    یا باید در دادگاه ویژه مربوطه بدون علنی کردن بهش رسیدگی می شد این عدالت بود؟
    حالا که افشا شده ایا عدالت این است که روایات ذیل ایه ۱۹ نور را مرور کنیم پوششی عمل کنیم؟
    یا نه عدالت یعنی تکرار مجدد  گناه برای همه و آبروبری مجددش.
    من به شما نظر خودمو تحمیل نمی کنم.
    روایات مختلف را گذاشتم تا با اشراف به روایات تصمیم بگیریم. اشراف به روایات یک طرف است و طرف دیگر تسلط کامل به جزء جزء پرونده.
    وقتی این دو با هم شد حالا با در نظر گرفتن همه ابعاد نظر بدهیم.
    اکثریت مردم فکر می کنند عدالت یعنی هر جا هر خلافی دیدن. باید رسوا کنند. در حالی که عدالت دقایق بسیار دارد گاهی ماست مالی عدالت است گاهی رسوا کردن گاهی در دادگاه دنبال کردن. عدالت یعنی قرار دادن شیء در موضع خود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">