شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

شنگول العلما

اینجا دفترچه خاطرات نیست کتاب است. وبلاگ دوم صوتهای مذهبی آدرسش اینه: arefanehha.blog.ir

نظرات موافق تشویقند و نظرات مخالف افزایش دانش من یا شما.

منافقین زحمتکش

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸ ق.ظ


این مطلبم شبیه اون وقتا شد که سر کلاس اذیت می‌کردیم بعد معلم می‌اومد برامون سخنرانی می‌کرد و کلی نصیحتمون کرد. laughمن با این همه عیب دارم شما رو نصیحت می‌کنم عجیبه.indecision
یه دونه کلیپ توی گروه خانوادگی دیدم بسیار حرفه‌ای و خنده‌دار.
رفته بود گشته بود توی سیل سیستان‌بلوچستان یه نفر رو که بهش کمک نرسیده بود پیدا کرده بود و بلافاصله ربطش داده بود به قضیه هواپیمای اوکراینی و هزینه‌ای که برای کشور داشت. بعد رفته بود توی شبکه افق گشته بود، یک پژوهشگر زن که صداش بد بود رو پیدا کرده بود. و ادای صداش رو درآورده بود. حالا اون خانم دقیقا در مورد قرارداد ننگین پاریس صحبت می‌کرد. و در آخر رفته بود شبکه قرآن صحبت‌های یک روحانی معروف در مورد جن رو تقطیع کرده بود و بعد از صدای این خانم گذاشته بود. حالا اون روحانی کارش پاسخ به شبهات هست. سخنرانی نمی‌کنه. در هر مورد سوال بپرسن در همون مورد جواب می‌ده. داشت تلقین می‌کرد ما این همه مشکل داریم روحانیون دنبال مثلا اجنه و اینا هستن. و همه در کنار هم با زبانی کاملا طنز گفته شده بود. 

اما ادامه مطلب
در عرض سه دقیقه القای فقر تخریب سپاه و چادر و امل بودن چادری و روحانی رو القا کرده بود. و کی پخشش می‌کنه خود ماها.  هر چیز خنده‌داری رو لزوما نباید بفرستیم برای همه.
منافقین زحمتکش اون طرف آبی برای ما کلیپ می‌سازن وقت می‌ذارن حرفه‌ای کار می‌کنن. با کمک خود ما ها هم پخشش می‌کنن.
و ما رو در نفاق شریک می‌کنن بعد اون وقت یه مشکلی برامون پیش می‌آد می‌گیم خدایا من چه گناهی مرتکب شدم. هیچ گناهی نکردی فقط به منافقین کمک کردی.
تو هیچ کاری نکردی فقط مرجفون فی المدینه شدی. لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ‏ فِی الْمَدینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لا یُجاوِرُونَکَ فیها إِلاَّ قَلیلاً (احزاب60) اگر منافقان و کسانى که در دلهایشان مرضى هست و شایعه‏افکنان در مدینه، [از کارشان‏] باز نایستند، تو را سخت بر آنان مسلط مى‏کنیم تا جز[مدّتى‏] اندک در همسایگى تو نپایند. (احزاب60)
 مرجف یعنی ایجاد لرزش کردن در جامعه. شایعه بدون منبع موثق رو پخش کردی کشور رو لرزاندی. فلان کارخونه با شایعه‌ی تو ترکیده. در قیامت یک کاسه خون می‌دن بهت می‌گن شما این قدر در خون فلان شخص سهیم بودی.
اگر سوره والعصر رو داریم که توش می‌گه: إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی‏ خُسْرٍ (2)اِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ (3)سوگند به عصرِ (1)که واقعاً انسان دستخوشِ زیان است؛ (2)مگر کسانى که گرویده و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حقّ سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‏اند. (3)
ما در خسرانیم اگر به جای توصیه به صبر، مطلبمون صبر مردم رو از بین می‌بره. کلا فقط پراید و اغتشاش و فقر و کارخانه ورشکسته و ...می‌بینیم نانو و مقاله و دانش‌بنیان و ... نمی‌بینیم. شیوه‌ی انتقاد این چنین نیست که بدبختی‌ها رو ردیف کنیم و بگیم من دارم انتقاد می‌کنم. تو داری صبر رو از بین می‌بری انتقاد نمی‌کنی! خیلی از دعواهای زن و شوهری هم همینه. انتقادات ردیف می‌کنی پشت سر هم و بعد می‌گی نقدپذیر باش خب.
خدا وقتی می‌خواد حرف بزنه اول از سفید رویی می‌گه بعد از سیاه‌رویی آخر کار دوباره از سفید رویی. اول و آخر با مثبت هست منفی رو می‌ذاره بین دو مثبت. یَوْمَ تَبْیَضُ‏ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذینَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَ کَفَرْتُمْ بَعْدَ إیمانِکُمْ فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ (106) وَ أَمَّا الَّذینَ ابْیَضَّتْ‏ وُجُوهُهُمْ فَفی‏ رَحْمَتِ اللَّهِ هُمْ فیها خالِدُونَ (107) [در آن‏] روزى که چهره‏هایى سپید، و چهره‏هایى سیاه گردد. اما سیاهرویان‏[به آنان گویند:] آیا بعد از ایمانتان کفر ورزیدید؟ پس به سزاى آنکه کفر مى‏ورزیدید[این‏] عذاب را بچشید. (106) و اما سپیدرویان همواره در رحمت خداوند جاویدانند. (107) 
توصیه‌ی به حق ما کو؟ منافقین زحمتکش دارن با ساختن کلیپ توصیه به باطل می‌کنن. ماها چند تا کلیپ توصیه به حق ساختیم پخش کردیم توی قضای مجازی و گروه دوستان و خانوادگی ؟
تَواصَوْا بِالْحَقِّ یا لااقل بگرد کلیپ توصیه به حق پیدا کن پخش کن.
اگر هر نفر از ما در هفته فقط یه دونه کلیپ از سخنرانی عالمان پیدا کنه یا بسازه و پخش کنه چقدر می‌تونه اثرگذار باشه. 
  با کمکاری جبهه حق جبهه باطل نمود پیدا می کند 
گناهان جدید، بیماری های جدید گرفتاری های جدید امتحان های پیچیده می آره. 
از مصرف‌کنندگی دست برداریم تحقیق و تفکر و تولید کنیم. یک عده جونشون رو فدای اسلام می‌کنند ما وقتمون رو فدای اسلام کنیم. یه مقدار از زمینی بودن فاصله بگیریم. کلیپ زیر رو هم خودم ساختم. بلد نیستم و خوب نمی‌سازم اما بهتر از مصرف باطل کلیپ منافقین و دشمنان هست. وقتی من با تبلت و اینترنت دو جی می تونم کلیپ بسازم پس شما خیلی بهتر می سازید. 

لینک کلیپ مرغ باغ ملکوتم

  • شنگول العلما